Sportbeha betalen met calorieën

Een gezonde levensstijl komt steeds meer en meer onder een vergrootglas te liggen. Bedrijven/ merken willen daar op inhaken en dat maakt betalen door te bewegen populair. Begin dit jaar zagen we in een Amerikaans warenhuis al 5 dollar korting door 22 kilometer te rennen en nu is in Chili een gave guerilla marketing actie van de zuivelfabrikant Colun.

Wereldwijd verlaten mensen de sportschool en gaan naar buiten om te sporten. Door de opkomst van wearables hangt de technologie om onze pols. Bij een pop-up store van de Chileense zuivelproducent Colun kan worden betaald met calorieën. In de pop-up stonden een aantal loopbanden waar bezoekers direct konden afrekenen door te rennen. Sportbeha? 50 calorieën.

Voor de zuivelproducent niet alleen een mooie kans om klanten te laten bewegen maar ook een gezonde levensstijl te onderstrepen. Het is een nieuw vorm van sponsoring die we in de toekomst waarschijnlijk vaker gaan zien. Gijsbregt Brouwer beschreef Quanitified Sponsoring vorig jaar al uitgebreid. "Twee algemeen gesignaleerde trends zwermen door sponsorland: meer focus op de Return On Investment (ROI) en meer maatschappelijk betrokken sponsoring. Vaste lezers van Sportnext weten dat ik (minstens) nog twee belangrijke sponsortrends signaleer, al is het wat verder in de toekomst: sponsoring van actief sporten en wearable technology. Die vier trends samen leiden tot een compleet andere vorm van sponsoring en verantwoording van sponsoring: zogenaamde quantified sponsoring."

Lees meer: De toekomst van de “ROI” van sponsoring

Bron: DutchCowboys