SportsCloud biedt totaaloplossing voor fanbase marketing

In SX - het centrum voor sport, marketing en media in Eindhoven - hebben Techonomy, Arko Sports Media en Triple Double sportmarketing vandaag het glas geheven op een bijzondere samenwerking. Onder de naam SportsCloud bundelen de drie SX-bewoners hun krachten om merken en rechtenhouders in de sport de totaaloplossing te bieden voor fanbase marketing.

De afgelopen jaren heeft de digitalisering het marketingvak volledig veranderd. Bovengenoemde drie partijen hebben daar, binnen hun specialisaties, reeds op ingespeeld. Zo zet Triple Double in op digitale, creatieve sportmarketing(-strategieën), is Arko Sports Media marktleider in sport publishing en richt Techonomy zich op het gebruik en verrijken van data binnen marketingprocessen. Door het koppelen van deze specialismen ontstaat een 360-graden product, dat perfect inspeelt op de digitale uitdagingen van rechtenhouders in de sport en merken die zich met sport verbinden.

Elke succesvolle sportmarketingcampagne bestaat wat ons betreft uit een vaste cyclus. Van strategie, naar content tot aan implementatie van data die hiermee gegenereerd wordt. Wie is je klant of fan en wat weet ik precies van hem of haar?, zegt Peter Sprenger (directeur Techonomy).Door deze samenwerking bieden we onze klanten toegang tot deze volledige cyclus, waar in de keten ze ook instappen, vult Michel van Grunsven (partner Triple Double) aan. Bij Triple Double hebben we de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in onze digitale dienstverlening. Die ontwikkeling versnellen we door de specialisaties van Techonomy en Arko aan ons te binden.

Mooi voorbeeld van de versterkende samenwerking is het traject dat momenteel loopt met de Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN). Peter Sprenger:De KWBN richt zich op 6 miljoen regelmatige wandelaars in Nederland. In potentie een enorme community waar nieuwe services en producten voor zijn te ontwikkelen. Michel van Troost van Arko Sports Media vult aan: We werken intensief samen met sportbonden en ze hebben allemaal de mogelijkheid hun ledenbase uit te bouwen naar een fanbase. Ze zijn hiervoor uitstekend gepositioneerd, omdat zij al toegang hebben tot kennis en content.

Ook aan de kant van merken hebben deze digitale marketingontwikkelingen een hoge prioriteit. Jan Willem Juffer (directeur Intersport Nederland):We willen onze klanten beter leren kennen, zodat we ze via alle platformen van een relevant productaanbod kunnen voorzien.

Alle drie de bedrijven zijn vertegenwoordigd in SX te Eindhoven. Zowel in SX als daarbuiten zullen regelmatig kennissessies en seminars over digitale marketing worden georganiseerd.

Meer informatie

Ga voor meer informatie over SportsCloud naar www.sportscloud.nl