De derde dag op de IEG Sponsorship Conference in Chicago werden er veel business cases gepresenteerd van merken en rechtenhouders die succesvol fans weten te betrekken. In de vijfde aflevering van Today at IEG concluderen Bob van Oosterhout en Peter Sprenger dat het fan first principe een must is in moderne sportmarketing.
Traditionele broadcast en digitale kanalen blijken elkaar nog steeds nodig te hebben als het gaat om het engagen van fans. Maar binnen de digitale kanalen wordt de beleving van de fan steeds meer verfijnd. Het is de kunst om 24 uur per dag, 7 dagen per week onder de huid van de fan te kruipen. Een organisatie als de McLaren Group slaagt daarin. Ze weten iedere fan de hele week te boeien met content op maat.
Het gaat zelfs zover dat de coach van het Canadese Football team Ticats na de wedstrijd eerst de fans te woord staat via hun eigen kanaal, en dat daarna pas de pers aan de beurt is.
Op de derde dag van IEG speelden technologie en innovatie de hoofdrol. Bob van Oosterhout en Peter Sprenger beschouwen na.
Dagelijks updates
In samenwerking met Triple Double, SPORTNEXT, SportsCloud en Create5 publiceren we in het kader van Today at IEG elke dag één of meerdere video's over de IEG Sponsorship Conference in Chicago. De video’s zijn dagelijks te volgen via SPORTNEXT én Sponsorreport. Hieronder zijn alle bijdragen terug te vinden.
Heb je vragen, stel ze gerust via het Twitter-account van Peter Sprenger of Bob van Oosterhout of via #sportnext. Peter en Bob nemen dit dan mee in de uitzending.
ZIE OOK:
Video: De vijfde aflevering van Today at IEG
Wil je niets missen van de IEG Sponsorship Conference? Volg de tag IEG2017 op SPORTNEXT of bekijk de video's als eerste op onze Facebook-pagina!