Op de derde dag van de IEG Sponsorship Conference in Chicago interviewt Peter Sprenger drie belangrijke personen uit de Nederlandse sponsorwereld. Hij praat met Edgar de Beule van Markteffect, Mark Versteegen (KPN) en Tjitske Benedictus van ING over het gebruik van data en de rol van maatschappelijke en sociale sponsoring.
Edgar de Beule is directeur van onderzoeksbureau Markteffect. In de zesde aflevering van Today at IEG vertelt hij waarom het zo belangrijk is om het IEG congres in Chicago te bezoeken. Geïnspireerd door de nieuwe mogelijkheden van data ziet hij een toenemende invloed van onderzoek in het domein van de sport. Ook ziet hij de kansen van eSports.
Motivatie en ideeën zijn er genoeg bij rasondernemer Edgar. Het interview geeft een verrassende kijk op de rol van onderzoek binnen sportmarketing.
Video: De zesde aflevering van Today at IEG
Mark Versteegen (KPN)
Mark Versteegen – Directeur Sponsoring van KPN – komt al vele jaren naar IEG in Chicago. Hij weet voor zichzelf daar iedere keer weer nieuwe dingen uit te halen. KPN heeft een hele duidelijk filosofie over sponsoring en Mark licht in de zevende aflevering van Today at IEG toe welke keuzes KPN daarin maakt. De sociale kant van sponsoring speelt - naast het schaatsen - daarin een hoofdrol.
Video: De zevende aflevering van Today at IEG
Tjitske Benedictus (ING)
Tjitske Benedictus is Hoofd Sponsoring & Events van ING. Op de IEG Sponsorship Conference in Chicago presenteerde zij de sponsorstrategie van ING aan een internationale groep congresbezoekers. Tjitske vertelt in de achtste aflevering van Today at IEG wat ING drijft en hoe dit wordt vertaald naar de sponsorstrategie van ING. Een boeiend verhaal over zowel het maatschappelijke als het sportieve gezicht van ING.
Video: De achtste aflevering van Today at IEG
Dagelijks updates
In samenwerking met Triple Double, SPORTNEXT, SportsCloud en Create5 publiceren we in het kader van Today at IEG elke dag één of meerdere video's over de IEG Sponsorship Conference in Chicago. De video’s zijn dagelijks te volgen via SPORTNEXT én Sponsorreport. Hieronder zijn alle bijdragen terug te vinden.
Heb je vragen, stel ze gerust via het Twitter-account van Peter Sprenger of Bob van Oosterhout of via #sportnext. Peter en Bob nemen dit dan mee in de uitzending.
ZIE OOK:
Wil je niets missen van de IEG Sponsorship Conference? Volg de tag IEG2017 op SPORTNEXT of bekijk de video's als eerste op onze Facebook-pagina!
Markteffect heeft een onderzoek uitgevoerd over de invloed van onderzoek in het domein van sport.