Ondanks de uitschakeling van Oranje belooft 2016 een prachtig sportjaar te worden. Een EK Atletiek in eigen land, Euro 2016, de Olympische Spelen en alle andere prachtige sportevenementen zullen wederom miljoenen fans in vervoering brengen. Om in 2016 ook letterlijk uit de startblokken te kunnen schieten, heeft Triple Double Sportmarketing zich de laatste weken op meerdere fronten versterkt. Niet alleen met een groot aantal nieuwe medewerkers, maar ook door een nieuwe huisstijl en website te lanceren.
Nieuwe website én huisstijl
Waar de eerste glimpen van de vernieuwde visuele identiteit van Triple Double al terug waren te zien in SX, zijn deze nu ook online doorgevoerd. “En dat werd tijd” zegt manager online Lennart Boven (Triple Double). “Onze vorige site is nog niet zo oud, maar Triple Double ontwikkelt zich snel. Onze dienstverlening is uitgebreid, we hebben veel mooie campagnes gemaakt en een nieuw onderkomen betrokken. Vanuit SX werken we elke dag ‘for the love of sports’ en staat meetbaar resultaat meer dan ooit centraal, want: we make sports count. Dit alles hebben we vertaald naar een nieuwe website.”
Volgens brand manager Niels van de Sande was de nieuwe visuele identiteit dan ook nodig: “Wanneer je als bureau grote stappen maakt en een groeiend klantportfolio bedient, kan het eigen merk natuurlijk niet achter blijven. Vaak is dit een sluitpost bij bureaus, maar om klanten op een vakkundige manier te adviseren is het belangrijk om zelf het juiste voorbeeld te geven. Zeker nu design een steeds prominentere rol binnen ons bureau krijgt en inmiddels een volwaardige afdeling binnen het bedrijf is.”
Het meest opvallende aan de nieuwe website is de 'one-take shot' op de homepage. Op een zelfde wijze zoals Ben de Graaf de (wereldwijd) veelbesproken video tijdens de klassieker Feyenoord - Ajax opnam, heeft Triple Double een bijzondere video gemaakt van de werkvloer. Niet alleen een mooie promotievideo voor het bijzondere pand (SX Eindhoven), maar ook voor de informele- en sportieve werksfeer die er binnen het sportmarketingbureau heerst. De video is hieronder te bekijken, terwijl je de nieuwe website hier kan checken.
Team uitgebreid met 9 nieuwe medewerkers
Naast een nieuwe uitstraling wist het sportmarketingbureau ook een groot aantal nieuwe gezichten te verwelkomen. Waar het bedrijf ooit in Deurne nog met een klein team begon, groeit het sportmarketingbureau met name de laatste jaren als kool. De afgelopen periode zijn er maar liefst 9 (!) nieuwe medewerkers aan het team toegevoegd, waardoor het Eindhovense bureau inmiddels uit een team van 37 werknemers bestaat. Zo is de afdeling events uitgebreid met Maureen Dasselaar en Mark Joon, het designteam met Jelle Mud en Dirk Kremers, het online team met Michiel van Looijengoed en Stijn Bindels, terwijl Inge Rombouts, Pim van Essen en Jesper van Linden de nieuwe sportmarketeers zijn.
Al met al wist Triple Double de laatste jaren uit te groeien tot een van de grootste (sport)marketingbureaus van Nederland, waarbij de groei zich ook de komende jaren nog door lijkt te zetten. De vraag die achter blijft: waar ligt het plafond?