Het gravel van Roland Garros ligt klaar en één van de smaakmakers op nummer 8 van de ATP-ranking, Jo-Wilfried Tsonga, is bezig met zijn laatste trainingen. BNP Paribas, 40 jaar sponsor van Roland Garros, heeft de innovatieve campagne Tweet and Shoot opgezet waarbij fans Tsonga kunnen trainen door via tweets de machine met tennisballen aan te sturen. De training is hier vanaf 17:00 live te volgen.
Nieuwe dimensie
Social media hebben ervoor gezorgd dat fans topsporters van dichtbij kunnen volgen en aanmoedigen. Nu is het ook mogelijk om Jo-Wilfried Tsonga zelf te trainen door via de website de positie van de ballen aan te geven en vervolgens tweets in te sturen. De tweets geven de machine opdracht om de tennisballen in een bepaalde richting te schieten. Momenteel worden de systemen getest en de training is hier vanaf 17:00 live te volgen. Meer informatie op de website van We Are Tennis: TweetandShoot.wearetennis.com
Go Tsonga! #40A #tweetandshoot - #0a21c21e2 #sportnext
— Wijnand van der Waal (@vdwaal) 23 mei 2013
Hasthag: #TweetandShoot