U.S. Open activaties die je niet mag missen

United States Open is traditioneel het laatste Grand Slam-toernooi van het tennisseizoen. De organisatie, merken en sponsors halen nog eenmaal alles uit de kast om de harten van tennisfans te veroveren. Nike organiseert geen modeshow maar legt 'gewoon' een eigen tennisbaan midden in Manhatten om de nieuwe collectie te showen. De organisatie van de U.S. Open maakt het mogelijk om te shoppen vanuit een tweet, American Express wil je overal volgen en Emirates neemt de beleving van high class vliegen mee naar een loge op het terrein van de U.S. Open. Om het af te maken een aantal activaties onder de noemer: 'Simpel & Doeltreffend'.

Nike Court

Voor de start van de U.S. Open was Nike naar op zoek naar een creatieve manier om de nieuwe tenniscollectie te showen. Het idee van een modeshow of perspresentatie heeft de revue gepasseerd maar toen kwam het idee om een eigen tennisbaan in Manhatten neer te leggen. Nike Court is gelegen aan Canal Street en heeft de officiële afmetingen van een tennisbaan. "Het idee van Nike Court is om een premium ervaring te creëren." U.S. Open in het klein, compleet met publiek en muziek.

Social Shopping

Voor bezoekers van de U.S. Open is het bijna traditie om merchandise mee naar huis te nemen. Bijvoorbeeld een pet, een trui of een zweetband. Op de website van de U.S. Open is het mogelijk om foto's van bezoekers (Facebook, Twitter, Instagram en Vine) met de hashtag #usopen te scannen op beschikbare merchandise. De site herkent de kleding, verwijst naar een link en biedt de mogelijkheid om direct te gaan shoppen. Zie je iemand een leuke pet dragen dan is het mogelijk om direct naar de shop te gaan en deze aan te schaffen.

American Express

American Express pakt altijd groot uit bij de U.S. Open en wil je overal volgen. Bij binnenkomst in de Fan Experience deelt AE armbanden uit met een RFID-chip. De chip werkt samen met het programma MyOpen Pass en volgt de bezoeker langs allerlei activiteiten zoals de beste tennisslag en maakt er een 180 graden video van. Aan het einde ontvangen bezoekers een email met al het beeldmateriaal als herinnering aan een mooie dag.

Emirates

Vliegen met Emirates staat voor stijl, luxe en comfort. Die beleving wil de vliegtuigmaatschappij overbrengen in de enorme Emirates Lounge. Bezoekers kunnen een drankje bestellen aan precies dezelfde bar als in de A380, onderuitzakken in de stoelen voorzien van een entertainment systeem met schermen van supersized 27-inch en op de foto met de stewardess door te twitteren met #AtYourService. De winnaar mag terugkomen en ontvangt twee kaarten voor de finale van de mannen.

Simpel & Doeltreffend

Het champagne merk Moët & Chandon viert het bijzondere moment van een bezoek aan de U.S. Open met een foto en een branded brackdrop #MoetMoment.

De online show Chrevon STEM ZONE biedt bezoekers de mogelijkheid om in de huid van een presentator te kruipen. De uitzending werd opgenomen en was later terug te zien.

Het internationale biermerk Heineken heeft op de U.S. Open wederom een enorme lounge met een bar, TV-schermen en activiteiten. Bijvoorbeeld in recordtempo het perfecte biertje tappen om bovenaan de leaderboard te komen.


Bronnen: AdWeek - FoxBusiness
Afbeeldingen: Nike Tennis - Cindy ChinMahoney - AdWeek - Horowitz