Drie dagen lang deelden (grote) merken en internationale experts hun visie op de ontwikkelingen in de marketing- en softwarewereld tijdens de MarTech Conference in San Francisco. De nieuwe mogelijkheden voor (sport)marketeers om technologie toe te passen lijken oneindig. Nu digitale relaties en data een cruciale rol gaan spelen in de strategie van (sport)organisaties, schuift marketing op naar de core business. In deze laatste video-update deelt SportNEXT-blogger Peter Sprenger zijn belangrijkste observaties over de conferentie. Een mooie uitspraak die tijdens de conferentie onder meer voorbij kwam: 'Marketing technology is not bought, but is crafted'.
Unlocking the value of data: 6 observaties over de MarTech Con...Drie dagen lang deelden (grote) merken en internationale experts hun visie op de ontwikkelingen in de marketing- en softwarewereld tijdens de MarTech Conference in San Francisco. De nieuwe mogelijkheden voor (sport)marketeers om technologie toe te passen lijken oneindig. In deze laatste video-update deelt SportNEXT-blogger Peter Sprenger zijn belangrijkste observaties over de conferentie.
Geplaatst door SPORTNEXT op donderdag 24 maart 2016
Wake-Up college in SX Eindhoven (30 maart)
Volgende week 30 maart is er een follow-up van de conferentie in de vorm van een trend-college in SX Eindhoven. In anderhalf uur worden de belangrijkste trends en actuele ontwikkelingen van de conference nog verder besproken en uitgelicht. De bijeenkomst is bedoeld voor (sport)marketingspecialisten die geïnteresseerd zijn in marketingtechnologie en de diepere ontwikkelingen daar achter. Enige voorkennis bij de deelnemers is wel vereist, omdat algemene begrippen niet uitgebreid worden behandeld. De ontbijtsessie is voor de echte ‘go bigs’ in (sport)marketing en begint om 08:00 uur. Vanaf 07:30 uur staan er koffie en croissants klaar in de SX boardroom (vierde verdieping), terwijl de sessie om ongeveer 09:45 uur zal eindigen. Ben jij er op woensdag 30 maart bij? Stuur dan een mail naar info@sportscloud.nl (voor deelname wordt een symbolische vergoeding van €25 berekend).
Bekijk alle video-updates over de MarTech Conference hieronder
Wat kan de sport leren van de data driven marketingstrategieën...It’s all about data! Op de MarTech Conference in San Francisco laten organisaties zien hoe ze werken met data en hoe ze die gebruiken in in hun marketingproces. Peter Sprenger legt in een korte video uit hoe wereldspelers als PepsiCo en Coca-Cola denken, en welke lessen ze hieruit de afgelopen jaren hebben getrokken. Voor meer achtergrondinformatie: http://www.sportnext.nl/berichten/sport_data_driven_marketingstrategieen_coca_cola_pepsico
Geplaatst door SPORTNEXT op woensdag 23 maart 2016
Video MarTech Conference: 4 kenmerkende ontwikkelingen in de (...Drie dagen lang volgt SportNEXT intensief de MarTech Conference in San Francisco. Via een regelmatige video update kunnen alle volgers van Sportnext op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het marketingvak. Vandaag videoblog nummer twee vanaf de conferentie. Centraal staan 4 thema's die bij alle sprekers terugkomen: kans, snelheid, finance en wendbaarheid. Lees hier meer: http://www.sportnext.nl/berichten/video_martech_conference_4_kenmerkende_ontwikkelingen_in_de_sportmarketing
Geplaatst door SPORTNEXT op dinsdag 22 maart 2016
MarTech Conference: Marketing steeds meer een technologievakDe komende drie dagen zullen er video-updates van de MarTech conferentie in San Francisco ('s werelds meest toonaangevende congres op het gebied van marketing & technologie) op de SportNEXT-website en Facebook-kanaal gedeeld worden. Hieronder vind je de eerste video-update van Peter Sprenger, terwijl je (meer) achtergrondinformatie op de website vindt: http://www.sportnext.nl/berichten/video_martech_conference_marketing_steeds_meer_een_technologievak Heb je vragen? Deel het in de comments!
Geplaatst door SPORTNEXT op maandag 21 maart 2016
Foto: Twitter @DannySullivan