Vier creatieve actie-automaten

In de zoektocht naar een leuke viral komen clubs en merken geregeld bij actie-automaten. De opzet is simpel: huur een opvallende kast (als karaokebox, voetbalveld of drankautomaat), plaats deze op een openbare plaats met veel nietsvermoedende voorbijgangers en huur een verborgen camera. Vier creatieve acties leveren het bewijs.

Vrijgevigheid - 101.000 keer bekeken
Een mooie activatie van Coca-Cola bij de altijd bijzondere derby tussen Internazionale en AC Milan. De twee teams hebben een rijke historie en eind vorig jaar stond wederom een ontmoeting in San Siro op het programma. Een opvallende automaat, een webcam en de mogelijkheid voor fans om een gratis cola te geven was meer dan geslaagd.

Dueleren - 136.000 keer bekeken
Normaal gesproken is het rennen en vliegen op Antwerpen Centraal maar wie even tijd over had werd uitgenodigd voor een wedstrijd in 'The Football Machine'. In de deuropening van de automaat wachtte Leo Van Der Elst, bekend van zijn legendarische penalty op het WK van 1986 in Mexico. Om de beleving van een echte wedstrijd compleet te maken waren er fanatieke supporters, live commentaar, scheidsrechter en een interview met de pers.

Lees meer: Knacki tovert automaat op Antwerpen-Centraal om in mini-voetbalstadion

Idols - 57.000 keer bekeken
Karaoke zorgt altijd voor mooie beelden, zeker op een drukbezochte plaats als het Centraal Station in Rotterdam. 'You'll Never Walk Alone' kent iedereen, maar zingen blijkt alleen toch iets lastiger dan met 50.000 mensen. De nieuwe Lee Towers kreeg wel het nieuwe thuisshirt mee naar huis.

Volkslied - 1.2 miljoen keer bekeken
Wie een gratis biertje wil moet het volkslied uit volle borst meezingen. Moison Canadian maakte voor de Winterspelen in Sotsji een Beer Fridge: "We've built our most Canadian beer fridge for Canada Day and there's only one way to get inside - sing O Canada. It's time to start practicing our national anthem."