Door Apple groots aangekondigd bij de introductie van de iPhone 5S: de M7 processor. Maar Strava is vlugger dan Nike. Verder: commotie in de NBA, komen er wel of geen nicknames op de shirts? De eerste reacties zijn wisselend. Bolt zorgt voor een verrassing in Parijs, sportfotografen komen in opstand en de trend van het moment: Henrying. In Wetenswaardig op Woensdag geen wereldnieuws, wel opvallende acties.
Strava vlugger Nike: Just did it!
Johan Voets (Numrush) zie het al helemaal voor zich: high-fives door het hele kantoor van Strava gisteravond. Just dit it! Want de nieuwste versie van Strava Run is de aller-allereerste app die gebruik maakt van de M7 processor in de nieuwe iPhone 5S. Daarmee troeft Strava Nike af. De update van Strava Run zorgt er voor dat de app middels de M7 nauwkeurig snelheid en route kan monitoren tegen minder energieverbruik. Hoewel vermoedelijk zo’n beetje elke appmaker met soortgelijke functionaliteiten in de komende weken met een update voor M7 zal komen, is de snelheid van Strava vooral pijnlijk voor Nike, die tijdens de introductie van de iPhone 5S hun Nike+ Move app al aankondigde, maar nog steeds niet heeft gelanceerd.
Nicknames in de NBA
Het is nog niet officieel naar buiten gebracht maar in de wandelgangen gaan sterke geruchten dat de NBA de mogelijkheid bekijkt om nicknames op shirts aan te brengen. De Miami Heat en Brooklyn Nets dienen als proefkonijnen en er is al geïnventariseerd welke namen geschikt zijn. LeBron James krijgt bijvoorbeeld de naam 'King James' en Paul Pierce 'The Truth'. De eerste reacties zijn wisselend. Positief: "Fans will like it and so will a lot of the players. Guys will get a good kick out of it." Negatief: "The nickname makes it more about the individual. It's still a team sport. Represent your team, your family, and go out there and play." (NBA - met dank aan: Rob Pouw)
Instagram
Bolt zorgt voor verrassing bij Japanse trouwerij in Parijs.
Sportfotografen in opstand tegen Fox
Fox verplicht sportfotografen een hesje te dragen met de naam Fox. De fotografen zijn van mening dat ze als 'wandelende reclamezuil' worden ingezet en uit protest hebben ze zondag, onder meer bij de wedstrijd van Vitesse PEC Zwolle en PSV - Ajax, de hesjes binnenstebuiten gedragen. Bij grote sportevenementen dragen fotografen hesje, in bijna alle gevallen voorzien van de tekst Photo. Marina Witte, directeur van de Sichting Nederlandse Sport Pers (NSP) die de belangen van sportjournalisten behartigt zegt over de kwestie op VillaMedia.nl “Het kan niet zo zijn dat iemand die in dienst is van een krant, een persbureau of een foto-agentschap opeens als wandelende reclamezuil moet functioneren voor een ander, mogelijk concurrerend bedrijf.’‘ (Villa Media)
Bekijk ook: Fox Sports sluit contentdeal met Facebook
Van WK-stadion tot gevangenis
Na het WK wordt het nieuwe stadion Arena Amazonas mogelijk omgebouwd tot een gevangenis. De voetbaltempel kan 44.000 toeschouwers herbergen en kost 270 miljoen euro. "Het is een optie waar we over nadenken en die ons is aangereikt door de lokale overheden", zo bevestigt een woordvoerder van de Braziliaanse justitie. (Sport.be)
Phil Knight doneert $500 miljoen aan kankeronderzoek
Mede-oprichter van Nike, Phil Knight, heeft $500 miljoen gedoneerd aan Oregan Health and Science University ten behoeve van kankeronderzoek. Het is de derde donatie. In september 2008 ontving Knight Cancer Institute $100 miljoen en in september 2012 ontving een nabij gelegen ziekenhuis een bijdrage van $125 miljoen. (USA Today)
Geïnspireerd door het idee van "De Coolste Baan v NL" gaat Noorse TV in Noorwegen lobby starten voor event "Back to Bislett"!
— Patrick Wouters vd O (@patwouters) September 25, 2013
Fans kiezen nieuwe logo
Na hevige protesten over het nieuwe ontwerp van het logo besloot Everton de fans te laten kiezen. De volgende drie ontwerpen zijn genomineerd.
100 weken op nummer 1
Djokovic staat 100 weken op nummer 1 in de Emirates ATP Rankings. Veel positieve reacties onder de tweet van ATP.
NIeuw Twitter-rage: #Henrying
Na planking en Tebowing is het tijd voor een nieuwe rage: #Henrying. Vlak na zijn 400ste doelpunt leunde Thierry Henry nonchalant tegen de paal, hoofd naar beneden gebogen en met de andere hand op zijn heup. Liefhebbers van Photopshop lieten hun creativiteit de vrije loop. Bekijk hier meer voorbeelden van #Henrying.
Bron: Numrush - NBA - Villa Media - USA Today - Sport.be - SportBuzzBusiness