What’s New? Handleiding voor supporters

Net als de spelers moeten ook de supporters voorbereid zijn op de wedstrijd. Daarom heeft het Amerikaanse Impact Montreal een korte handleiding als voorbereiding op de website gezet. In de handleiding staan kledingvoorschriften (shirt en sjaal), aankomsttijden en natuurlijk de clubliederen met aanvangstijden. Alle informatie, bijeenkomsten voor supporters en ludieke acties zijn terug te vinden op de Facebook. Goed initiatief of ontneemt het de spontaniteit van supporters? Verder zet Coca Cola de zinnen op het Olympische Veledrome en Intersport wordt binnen tien jaar marktleider in Azië.

Coca Cola zet zinnen op de naamsrechten van Olympisch Velodrome
Coca Cola is druk bezig om ook na de Olympische Spelen in Londen blijvend aanwezig te zijn. Om dat te realiseren hebben ze nu de zinnen gezet op de naamrechten van het Olympische Velodrome. Hieronder valt onder andere de wielren-arena en een nog nieuw te bouwen accommodatie in het Olympische park. Een verdere toelichting wouden ze helaas nog niet geven.

"Coca-Cola regularly reviews and considers potential sponsorship opportunities with a range of partners, but we do not comment or speculate on what these might be."

Intersport binnen 10 jaar ook marktleider in Azië en de Pacific
Intersport heeft een enorme franchise overeenkomst gesloten met het Zuid-Chinese Fjulan Huadu Supercenter, wat Intersport de mogelijkheid biedt om winkels te openen onder de eigen branding en met de eigen merken en producten. Het doel van de partnership is, volgens de CEO van Intersport Franz Julen, om binnen tien jaar marktleider te zijn in Azië en de Pacific.

“Together with our commercial experience, customer focus and well established networking in the market, I expect a sustainable partnership between New Huadu and INTERSPORT to help both companies in creating further growth and profitability. “INTERSPORT is clearly the market leader in Europe. It is our goal to become market leader in multi-sports, multi-brand retailing in the Asian-Pacific region within the next 10 years. ”

Nike lanceert API voor Fuelband
Nike heeft afgelopen week aangekondigd een applicatie interface voor programmeurs (API) te gaan lanceren. De API maakt het voor alle partijen mogelijk om muziek te integreren bij de activiteiten met NikeFuelband. Wat de precieze impact van de API zal zijn ligt Gijsbregt Brouwer toe:

De focus op muziek is opvallend. Eerder met Nike Plus en de iPod legde dit Nike geen windeieren. We zien dit niet alleen bij Nike maar ook bij andere grote sport- en sponsoringactivaties, denk aan Coca Cola en de Olympische Spelen. Ik denk dat dit het begin van een ontwikkeling waarbij sport en muziek steeds verder naar elkaar toe kruipen.
SxSWi is vooral een festival geweest van "nerds". Maar die krijgen steeds meer macht en vooral invloed (in social media), dus het is niet verrassend dat Nike en andere grote merken zich daar manifesteren. Wat wel opviel, Nike kan ook deze scene naar haar hand zetten. Ze waren de "talk of the town" zowel met hun schitterende locatie, als met het music hack evenement waar ze aan mee deden. Zoals ik eerder al zei, Nike wordt een digitaal bedrijf, gericht op data. Daar hoort een API bij.

Twinterview Arsenal
Na Manchester City en Norwich City heeft nu ook Arsenal Twitter ingezet om vragen van fans aan de spelers te verzamelen. Via @Arsenal en de hashtag #ArsenalLive werden ruim 4000 vragen mentions verzamelt en dit maakte het Twinterview derde trending topic wereldwijd. Het is de meest simpele, snelle en effectiefste manier om content van fans te verzamelen en het versterkt de band tussen de fans en spelers.

Goal of geen goal?
Het mexicaanse netwerk Aztecta America en Sprint lanceren een multiplatform campagne waarin voetbalvideo's stil worden gezet op het moment dat de aanvaller het schot lost. Het is aan de kijker om te raden of de bal er wel of niet ingaat. Via Facebook, Twitter en e-mail kan je antwoorden insturen en kijken wat vrienden voorspellen. Gol o no Gol?