Artikelen

Gouden kans voor KNSB; interesse voor schaatsen onder jongeren groeit

Gek worden ze er af en toe van op het hoofdkantoor van de KNSB boven de Vechtsebanen in Utrecht. Dan leest commercieel manager Jeroen Kraaij weer dat het aloude langebaanschaatsen het slachtoffer van de vergrijzing dreigt te worden. Niets blijkt minder waar.

Jonge professionals maken kans op ultieme baan in de sport

De zomer van 2020 staat volledig in het teken van sport. Met het EK voetbal en de Olympische Spelen als absolute blikvangers, maar ook de Formule 1 én Vuelta in eigen land! Voor iedere sportliefhebber een zomer om écht naar uit te kijken. Ook in SX Eindhoven wordt het een drukke zomer. Wij bieden jou de kans om in 2020 mee te werken aan verschillende grote campagnes.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sportsponsormarkt bedraagt 30,87 miljard dollar

In de week waarin de ATP toestemming gaf aan tennissers om wearables te dragen tijdens de Next Gen ATP Finals, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Web Summit 2019; de tech thermometer

Voor SPORTNEXT blikken Jorik Tilstra, Lennart Boven, Ruud Dankers en Michiel van Looijengoed van TDE terug op Web Summit 2019, dat de afgelopen dagen plaatsvond in Lissabon.

Gebruik social media in Nederland neemt af; Instagram groeit nog wel

Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Alleen Instagram groeit nog in Nederland. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Sven Kramer is opnieuw trendsetter in het schaatsen

Schaatsers draaien keurig hun rondjes en melden zich na afloop zwetend bij Bert Maalderink om te melden dat er 'stapjes zijn gemaakt' en 'dat de vorm eraan komt'. De schaatshelden van 2019 zijn zich niet bewust van het unieke feit dat Nederland graag hun mooie verhalen zou willen horen. Weer is Sven Kramer, pas 33 jaar, nodig om het topschaatsen in beweging te krijgen.

Beleving en winkelervaring staan centraal bij succesvolle sportretailers

Consumenten met een interesse in sport doen hun aankoop het liefst online. Toch lukt het de sportbranche steeds vaker om een inspirerende winkelomgeving en winkelervaring te creëren, waardoor klanten bereid zijn achter hun laptop vandaan te komen. Bever is hier het beste voorbeeld van en het bedrijf is daarom wederom de meest inspirerende sportretailer.

De nominaties voor de SponsorRingen 2019

De vakjury’s van de SponsorRingen hebben dit jaar zeventien cases genomineerd uit de in totaal 47 inzendingen. De winnaars van een SponsorRing worden op maandag 25 november bekroond. Stichting SponsorRingen spreekt over een goed sponsorjaar met nominaties van hoge kwaliteit.

Kiki Bertens start samenwerking met Peugeot

Kiki Bertens heeft in Peugeot Nederland een nieuwe sponsor gevonden. Nederlands beste tennisster gaat deel uitmaken van het in 2018 gelanceerde Peugeot NextGen Lions tennisprogramma. De samenwerking gaat van start tijdens de WTA Finals.

Het laatste sportmarketingnieuws: WK clubteams uitgebreid naar 24 teams

In de week waarin de Spaanse voetbalvrouwen lieten weten te gaan staken vanwege mislukte contractonderhandelingen met de clubs, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Formule Benefietdiner Fonds Gehandicaptensport na decennium nog steeds ijzersterk

Om de gehandicaptensport de aandacht te geven die het verdient, organiseert het Fonds Gehandicaptensport al jarenlang een benefietdiner. Door middel van een veiling en donaties wordt er geld opgehaald om mensen met een beperking die willen sporten te ondersteunen. Deze formule staat ook na meer dan tien jaar nog steeds als een huis.

Internationale schaatswedstrijden ook komende vier jaar bij NOS te zien

Alle internationale schaatswedstrijden zijn ook de komende vier seizoenen te volgen via de NOS bij de publieke omroep. De NOS heeft de samenwerking met de Internationale Schaatsunie (ISU) verlengd tot en met het seizoen 2022/2023.

6 takeaways van EsportsX: steeds meer synergie tussen sport en esports

De gamingindustrie is voortdurend in ontwikkeling. Er verschijnen nieuwe games, nieuwe merken doen hun intrede en er ontstaan nieuwe competities. De esports- en gamingwereld begint volwassen te worden. Dat werd ook duidelijk op EsportsX. 6 takeaways van het grootste esports-event van Nederland.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Puma nieuwe kledingsponsor PSV'

In de week waarin 500 miljoen mensen Eliud Kipchoge het wereldrecord op de marathon zagen verbreken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Libéma focust op unieke sportbeleving voor fans tijdens EK baanwielrennen

De Europese kampioenschappen baanwielrennen zijn voor de baanwielrenners een belangrijke halte op weg naar de Spelen van Tokio. Organisator Libéma Profcycling grijpt het toernooi aan om zowel jong als oud met deze spectaculaire sport te laten kennismaken. “We willen de beleving van de sport overbrengen op de fans."