Robin Sweegers

Robin Sweegers is naast digitaal marketeer bij SportsCloud & Techonomy, ook een van de founders van EsportsXperts. Vanuit EsportsXperts is hij dagelijks bezig om organisaties en merken wegwijs te maken bij het (weder)opbouwen van een sterke relatie met de nieuwe generaties. Esports & gaming is daarbij cruciaal geworden en zeker in combinatie met slimme marketingtechnologieën en fanbase marketing.

Vanuit zijn expertise geeft hij regelmatig lezingen en workshops op het gebied esports, gaming en marketing. Daarnaast is Robin verantwoordelijk voor de EsportsX conferentie waarin marketeers, beleidsbepalers en andere professionals onder worden gedompeld in de impact & kansen van esports & gaming.

Volg Robin via:

LinkedIn
Twitter

Door Robin Sweegers

Esports en de coronacrisis: 5 ontwikkelingen op een rij

COVID-19, beter bekend als het coronavirus. We kunnen er niet omheen. Het houdt de hele wereld, en zeker ook de sport, in zijn greep. In grote delen van de wereld blijven mensen noodgedwongen zoveel mogelijk thuis. Hoewel het lijkt alsof de sportwereld even stil staat, ontwikkelt de esportsindustrie zich door. We bespreken 5 belangrijke ontwikkelingen en initiatieven in esports.

Google wil data ontsluiten met gamingplatform Stadia en zet zichzelf zo op ‘poleposition’

De strijd tussen de digitale grootheden als Facebook, Amazon, Apple en Google is de laatste jaren gestegen tot een hoogtepunt. Door middel van 'platform thinking' willen deze wereldheersers (want dat zijn ze vandaag de dag) data ontsluiten en een 360 graden klantenbeeld krijgen van alle consumenten. Want de stelregel luidt: ‘Wie de klant het beste kent, die wint!’ Google deed daar afgelopen week nog een schepje bovenop met het nieuwe gamingplatform Stadia, dat een kristalhelder beeld moet creëren van de nieuwe generatie consumenten. Want waar loopt deze generatie warm voor? Inderdaad: gamen.

'Kerstcommercial KPN toont maatschappelijke kracht gaming'

Met de kerstdagen in het verschiet is voorzichtig de strijd om de meest impactvolle kerstcommercial losgebarsten. Dit jaar zijn het niet alleen de foodretailers en warenhuizen die ons via commercials in het hart raken, maar ook KPN komt met een ‘right on the spot’ kerstcommercial. In een mini-documentaire brengen ze een online vriendengroep, met jongens uit verschillende Europese landen, samen. "Deze commercial laat ons zien welke maatschappelijke kracht gaming heeft."