Suuz Amijs

Na jarenlange ervaring in de fitnessbranche en als Manager Events bij sportmarketingbureau Triple Double is Suuz sinds twee jaar eigenaar van Buro22.

Door Suuz Amijs

Wordt 2019 ook de commerciële doorbraak voor vrouwen in de sport?

Ons sportliefhebbers wacht een boeiend sportjaar, waarin we ons langzaam opmaken voor Tokyo 2020. In Women’s Next sta ik zoals bekend stil bij de ontwikkelingen van vrouwen in de sport. Welke hoogtepunten staan er voor hen op de agenda? Eén ding lijkt nu al zeker: de opmars van succesvolle vrouwelijke topsporters en bijbehorende media-aandacht gaat zich doorzetten. Maar gaan de vrouwen daar dan dit jaar - als de olympische koorts ook bij merken zal toenemen – ook op sponsoring gebied de vruchten van plukken? In dit blog kijk ik graag even in de glazen bol.  

Podium zoekt vrouw; 5 stappen naar meer vrouwen in sport

Tijdens het Sport & Media Nieuwjaarsdiner begin dit jaar gingen Barbara Barend, Dione de Graaff en Mascha de Jong op zoek naar het antwoord op de vraag: 'Waar blijven de vrouwen in de sportjournalistiek?'. Dat onderwerp heeft mij dit jaar bezig gehouden.

Volleybaldames als inspiratie voor jonge generatie vrouwen

Met de zonnige temperaturen deze week moest ik terugdenken aan de vele sport hoogtepunten van deze zomer. Naast de European Championships in Glasgow was voor mij het EK beachvolleybal in eigen land ook een hoogtepunt. Tropische temperaturen, volle tribunes en volop entertainment op en naast het veld.

Wachten sponsors op WK-plaatsing OranjeLeeuwinnen?

Het werd nog even spannend gisteravond in het Viborgstadion door de 1-0 voorsprong van Denemarken in de eerste minuut. Gelukkig was daar al vrij snel Beerensteyn die wederom met een kopbal de stand gelijktrok voor de Oranjevrouwen en uiteindelijk voor de overwinning zorgde. Op naar de finale van de play-offs. Uiterlijk 12 november weten we of ze het gehaald hebben. Een kleine maand later, op 8 december, is de loting en kunnen we massaal kaarten kopen.

Esports: is it a man’s world?

Bij de term esports denk je misschien al snel aan de voetbalgame FIFA. Ik in ieder geval wel. Vrienden die uren achter elkaar potjes spelen en bij winst (of juist verlies) het huis verbouwen en ieder jaar in september bij de brievenbus wachten op de nieuwe versie. Maar esports is veel meer dan FIFA en het gaat hier niet om de amateurs die elkaar uitdagen op de zolderkamer. Een game als League of Legends kent wereldwijd grote toernooien met professionele topsporters, een (online) miljoenenpubliek en torenhoge prijzengelden. Esports ontwikkelt zich razendsnel en staat zelfs op de nominatie om onderdeel te worden van de Olympische Spelen. Maar, in de enorme opmars van deze moderne en nieuwe tak van sport is een grote kans onbenut gelaten: gelijkheid.

Een zinderende sportzomer?

Glashow? Glasgow!

Influencer marketing: vijf tips voor atleten

De (on)gelijkheid in de sport