Drie partners slaan voor het eerst samen één social slag op het KLM Open

Het KLM Open kan terugkijken op een succesvol evenement met sportieve hoogtepunten, prachtig weer en wederom een levendig promodorp waar sponsors uitgebreid de ruimte kregen om zich te presenteren en te activeren. Voor het eerst sloegen drie belangrijke sponsors, KLM, Deloitte en ABN AMRO, de handen in één voor #ShowJeSwing.

Het concept van #ShowJeSwing is eenvoudig en doet denken aan de succesvolle Koningsworp-campagne afgelopen jaar. Toen raakte heel Nederland, inclusief Staatssecretaris Fred Teven, in de ban van de schouderworp. Nu showden drie golfambassadeurs hun swing en nodigden mensen uit hetzelfde te doen. Een korte clip van 10 seconden waarin een soepele swing centraal staat delen met de hashtag #ShowJeSwing. Florence Meesters, Dialoog Manager bij ABN AMRO: “Het doel van ABN AMRO bij deze actie was het versterken van relaties met golfliefhebbers. Daarnaast vonden we het belangrijk om de synergie tussen de drie merken te bewerkstelligen op social media. We hebben alle drie een passie voor golf en een ambassadeur. Dit hebben we gecombineerd in een social media concept”

De drie ambassadeurs en juryleden waren topgolfers Reinier Saxton (ABN AMRO), Tim Sluiter (Deloitte) en Joost Luiten (KLM). De aftrap vond plaats met een video op het hoofdkantoor bij de partners en de ambassadeurs gingen ook onderling de interactie aan op social media. “Suzanne van Triest, Community en content manager Deloitte: ‘Het opnemen van de aankondigingsvideo op 165 meter hoogte op het dak van ons hoofdkantoor in Rotterdam was al ontzettend bijzonder. Doordat we in aanloop naar het KLM Open toe al samen werkten met toernooipartners, TIG Sports en onze ambassadeur Tim Sluiter werden de dagen op het KLM Open nog een stuk leuker en ook gezelliger omdat we elkaar al goed kenden. Ik kijk uit naar een samenwerking ook volgend jaar weer!’

De winnaars (drie in totaal) wonnen een flight met Tour Pro tijdens de Pro Am van het KLM Open en werden bekend gemaakt met een Vine op social media. Het resultaat is meer dan 150 ingezonden swings en 1000 interacties in twee weken tijd. "ABN AMRO kwam voor het KLM Open evenement met een leuk idee om samen met drie partners een campagne op te zetten. Voordat ik het wist stond ik open zondagochtend met niemand minder dan Joost Luiten, onze ambassadeur, op de golfbaan een shoot te draaien voor deze campagne. Vanaf het moment van live gang stroomde de swings binnen en begon het kiezen voor de 'swing winnaar'. Een gezellige samenwerking en wat mij betreft een geslaagde actie" zegt Djamilla Bogaard van KLM. "En niet alleen was de samenwerking voor ons geslaagd, de winaars hebben een dag gehad om nooit te vergeten!"