Domino's gaat via partnership met edivisie op zoek naar nieuwe medewerkers

Domino's gaat een partnership aan met de edivisie, de officiële FIFA esports-competitie van Nederland. Het bezorgrestaurant zoekt duizenden nieuwe pizzabakkers en -bezorgers onder spelers van de populaire FIFA-game. Gedurende tenminste één jaar worden er onder de noemer ‘Step Up Your Game’ verschillende activiteiten uitgerold. Met onder andere een online wervingscampagne en een intern programma voor huidige en nieuwe medewerkers.

Als kick-off van het partnership worden FIFA-influencers uitgedaagd om hun FIFA-skills toe te passen bij Domino’s. Middels een online-campagne worden spelers van de edivisie uitgedaagd om hetzelfde te doen. Ook krijgen gamers, naast het ontwikkelen van hun werk-skills, de mogelijkheid om binnen Domino’s verder te werken aan hun game skills. Als partner van de edivisie organiseert Domino’s interne competities tussen de winkels en maken de nieuwe en huidige collega’s kans op masterclasses van succesvolle edivisie-spelers.

Het partnership met de edivisie start op 22 mei 2019 en loopt tot en met mei 2020. Met het partnership verwacht Domino’s veel jonge mensen te werven en daarmee duizenden vacatures in te kunnen vullen.

'Gamification’ onderdeel van DNA Domino's

Casper Mooyman, head of marketing Nederland Domino’s, over de invulling van het partnership en de overlappingen van de benodigde skills: "Het partnership met de edivisie is de ideale match voor het werven van toekomstige pizzabakkers en bezorgers. Als pizzabakker moet je behendig kunnen zijn. Je moet razendsnel het deeg kunnen ‘dokken’ en stretchen’ zoals we dat noemen. En perfect kunnen sauzen en beleggen. Als bezorger moet je in het heetst van de strijd je hoofd koel weten te houden. Zodat je snel en veilig de pizza’s kunt bezorgen."

"Doordat we gamers de kans bieden om, naast hun werk-skills, hun game-skills binnen Domino’s verder te ontwikkelen, bieden we iets unieks ten opzichte van andere (bij) banen. Bovendien is ‘gamification’ onderdeel van ons DNA."

A-merk

Marc Rondagh, Business Development Manager Eredivisie CV: "Het partnership met Domino’s helpt ons in het maken van mooie plannen voor het komende edivisie-seizoen. Samen met Domino’s en de rest van onze partners kunnen we komend seizoen een nog aantrekkelijkere FIFA esports-competitie bieden. Domino’s is een wereldwijd actief bedrijf, een A-merk en past goed bij de edivisie. Wij kijken ernaar uit om, middels een aantrekkelijke edivisie, onze achterban op een vermakelijke manier enthousiast te maken om bij Domino’s te gaan werken."

Kevin Loos, Head of Accounts Esports van 2Basics, dat het partnership initieerde: "Wij zien in de edivisie een enorm populaire FIFA-competitie waar veel jongeren naar kijken. Daarnaast weten we hoe belangrijk vaardigheden, als snelheid en behendigheid, zijn voor alle FIFA-spelers. Om die reden denken we dat dit platform voor Domino’s de ideale manier is om zich in de gekozen doelgroep te positioneren als aantrekkelijke werkgever. Samen met de edivisie en Domino’s gaan we mooie en relevante activiteiten ontwikkelen waar we nieuwe mensen mee kunnen werven."

Domino's wordt na FOX Sports, KPN, Basic-Fit, Radio 538 en 433 de zesde partner van de edivisie.