Terwijl het moederbedrijf adidas Group de hakken stevig in de modder moet zetten om geen terrein te verliezen opent Reebok de aanval op de fitnessmarkt met de grootste campagne uit de historie: "Be More Human". De krachtige commercial genaamd "Freak Show" zit vol schreeuwende spierbundels en overambitieuze atleten. Een must-see en smaakt naar meer.
Nog voor de opgepompte spelers van New England Patriots en Seattle Seahawks het veld oplopen voor de finale van de Super Bowl hebben de kijkers al het nodige bloed, zweet en doorzettingsvermogen achter de kiezen. Reebok lanceerde namelijk de grootste campagne uit de historie "Be More Human" met een pregame-commercial "Freak Show". In een vloeiend tempo, en onder begeleiding van een typische Amerikaanse voice-over, wisselen de beelden van gespierde mannen en atletische vrouwen elkaar af. De beelden zijn over de top lijkt op Under Armour's I WILL, I WANT. Wie nog twijfelde aan zijn of haar goede voornemens voor 2015 heeft binnen anderhalve minuut weer voldoende motivatie om altijd 110% te geven. Reebok gaat op zoek naar de kracht in lichaam en geest en heeft duidelijk gekeken naar Nike's Find Your Greatness. Op de interactieve site van Reebok staat een uitgebreide test om jouw 'Human Score' te bepalen. Waar sta je nu? En waar moet je aan gaan werken?
Bekijk hier: Be More Human Experience
Vijf jaar geleden werd Reebok ge-rebrand tot een krachtig fitnessmerk. Die positionering heeft men handen en voeten gegeven door strategische partnerships aan te gaan met onder andere de Spartan Race en UFC. Ook het concept Cross-Fit is populair en staat stevig in de markt. Het tij lijkt nu gekeerd: Reebok weet sinds anderhalf jaar weer groei te boeken en ziet de fitnessmarkt niet als sportbeoefening maar als een lifestyle. In de afgelopen maanden zagen we Reebok-spek in het assortiment en levenslange sponsoring voor wie bereid is een Reebok Forever-tatoeage te zetten. Geen modegrill dus maar een 'way of life' waar mensen obsessief bezig zijn om altijd de beste te zijn en nog beter te worden. Be More Human is voor Reebok de volgende stap.
Lees meer: Levenslange sponsoring voor wie bereid is een tatoeage te zetten: Reebok Forever
Lees meer: Reebok voegt spek toe aan het assortiment
De adidas Group heeft ondanks de sombere vooruitzichten twee jaar geleden altijd vertrouwen gehouden in Reebok. Het sportmerk heeft naar verluidt te koop gestaan (die geruchten doen nu nog steeds de ronde) maar lijkt nu aan een tweede jeugd te zijn begonnen. De vruchten van de herpositionering worden nu mondjesmaat geplukt al ligt het marktaandeel in de overvolle fitnessmarkt niet voor het oprapen. De partnerships met Les Milles, Spartan Race en UFC bieden het merk niet alleen inhoud maar ook geloofwaardigheid. Geloofwaardigheid die broodnodig is om ook de komende jaren door te kunnen groeien.
Bronnen: Forbes - AdWeek - OregonLive