In de BV Sport: Ernst Boekhorst over branche-exclusiviteit in sponsorland

Ernst Boekhorst was woensdagmiddag te gast bij Robert Denneman en Frank van den Wall Bake in de BV Sport op ALLsportsradio. Het gesprek met de Manager Brand, Sponsoring & Foundation ABN AMRO ging onder meer over branche-exclusiviteit en de afweging tussen sponsoring top- en breedtesport.

Ernst Boekhorst is medeverantwoordelijk voor de nieuwe sponsorstrategie die ABN ARMO ongeveer drie jaar geleden insloeg. De bank koos voor de sponsoring- en foundation activiteiten voor de leidraad: 'Partner van de Toekomst'. "We zoeken altijd talenten op in onze sponsoring. Dat is soms weleens lastig want talent is sympathiek, maar talenten komen minder in beeld dan een eerste elftal of hoofdevenement. Je kunt als sponsor nooit helemaal zonder de topsport", zei Boekhorst in de uitzending van BV Sport.

Ook het onderwerp branche-exclusiviteit kwam ter sprake. Boekhorst denkt dat het in de hedendaagse sportwereld een must is om als merken naast elkaar te acteren. "De mediarechten zijn bijvoorbeeld steeds duurder. Sport is kostbaar. Je moet samenwerkingen zoeken. Daarom was het mooi om te zien dat Ziggo ons bij Ajax de ruimte gaf om de vrouwen en de jeugd te sponsoren."

Jupiler League

In de uitzending ging het eveneens over de Jupiler League. Frank en Ernst waren hierover dezelfde mening toegedaan: maak van de Eerste Divisie een soort proeftuin. Experimenteer met nieuwe regels en innoveer!

ZIE OOK: Jupiler League moet zichzelf opnieuw uitvinden

Uitzending gemist?

In de BV Sport nemen sportmarketinggoeroe Frank van den Wall Bake en Robert Denneman de luisteraar mee in de wereld van de geldstromen in de sport. Met studiogasten, telefonische interviews, achtergronden en mooie anekdotes uit het heden en verleden.

De BV Sport is er iedere woensdag van 15.00 tot 16.00 uur. Elke uitzending levert SPORTNEXT een bijdrage aan het programma.

Beluister de uitzending hieronder terug: