Vitesse lanceert seizoenkaart en tickets in clubapp

Vitesse lanceert een digitale seizoenkaart native in de officiële Vitesse-app. Samen met digitale bureaus Dept, Zicht en Sports Alliance heeft Vitesse dit kunnen realiseren. Doordat Vitesse-supporters één inlog hebben om gebruik te maken van alle Vitesse-applicaties, is het mogelijk om aan die inlog ook de seizoenkaart en tickets te koppelen.

"We hebben nu één klantbeeld van elke supporter en daardoor weten we dus ook per supporter welke kaarten en seizoenkaarten hij of zij heeft", aldus Mascha van Werven, manager Marketing & Communicatie bij Vitesse. "Vanuit de supporters was er de behoefte om de seizoenkaarten en losse tickets te verwerken in de fan-app. We zijn erg blij dat het ons is gelukt hier gehoor aan te geven."

'Supporterservaring staat voorop'

De app van Vitesse bevat een functie voor seizoenkaarthouders en supporters met een los ticket om het product in de app te laden. Zo kunnen zij bij het stadion eenvoudig een barcode scannen van hun persoonlijk seizoenkaart. "De introductie van deze nieuwe functie biedt meerdere voordelen", zegt Van Werven. "Het is ten eerste functioneel. Wij hebben de supporterservaring voorop staan, deze functionaliteit is daar een mooi voorbeeld van. Je hebt alleen nog maar je telefoon nodig en hoeft niet bang te zijn dat je je seizoenkaart of tickets bent vergeten."

"Als dit werkt, krijgen ook de stewards een andere rol. Zij zien bijvoorbeeld wanneer iemand binnenkomt, dat diegene jarig. Daar kunnen zij dan op anticiperen. Door digitalisering hoef je je minder druk te maken om het proces en kun je meer tijd vrijmaken voor een betere relatie tussen club en supporters."

De digitale seizoenkaart wordt zaterdagavond voor het eerst getest tijdens de wedstrijd Vitesse-FC Emmen. Als alles goed verloopt, is de functie voorafgaand aan het thuisduel met VVV-Venlo op 15 december voor iedereen beschikbaar.

Lees binnenkort op SPORTNEXT een uitgebreid interview met Mascha van Werven en Michaël van Rijn van Vitesse, waarin zij uitleg geven over de digitalisering, fanbase marketing en contentstrategie van de Arnhemse club.