FC Utrecht bedient haar fans op maat met langs-de-lijn social content

Voor sportorganisaties zijn social media een manier om snel, eenvoudig en interactief te communiceren met de achterban. Om op te blijven vallen, wordt het steeds belangrijker om deze content onderscheidend en visueel aantrekkelijk te maken. FC Utrecht kan dankzij de nieuwe app Content Stadium LIVE razendsnel in hun eigen huisstijl, langs-de-lijn social content maken en delen met de fans.

Content Stadium wordt door steeds meer organisaties gebruikt om content voor social media te creëren. Om in te spelen op de groeiende behoefte om live-evenementen te verslaan met branded social media content, introduceerde het Nederlandse bedrijf onlangs een nieuwe app: Content Stadium LIVE.

Stories naar hoger niveau tillen

FC Utrecht testte de app het afgelopen seizoen twee maanden. Joris van Peer (Social Media Creative FC Utrecht) deelt zijn ervaring. “Voorheen was er niet veel visueel verschil tussen onze live Instagram Stories en die van andere clubs. Of we zouden op en neer moeten gaan naar ons kantoor om dergelijke branded content te kunnen maken met onze laptops.”

“Met Content Stadium LIVE kunnen we met onze mobiele telefoons foto's en video's maken, frames in onze eigen stijl toevoegen en deze in een mum van tijd op onze Stories posten. We kunnen onze frames ook thematiseren, bijvoorbeeld door frames met beide clublogo's op een wedstrijddag te gebruiken. Dit betekent dat we nu direct langs de lijn unieke verhalen kunnen maken voor Instagram Stories die er geweldig uitzien.”

“We willen onze supporters de best mogelijke content voorschotelen, zeker in corona-tijd. Content Stadium LIVE biedt ons die mogelijkheid en daarom blijven we het gebruiken. Met deze nieuwe app kunnen we nu ook onze Instagram Stories naar een hoger niveau tillen", besluit Van Peer.

Wil je meer weten over Content Stadium LIVE? Kijk dan op de website van Content Stadium.