Het laatste sportmarketingnieuws: Vandaag Inside verliest sponsors en stopt na uitspraken Derksen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Vandaag Inside verliest sponsors en stopt na uitspraken Derksen

Vandaag Inside keert (voorlopig) niet meer terug op televisie. Johan Derksen heeft volgens Talpa bevestigd dat hij niet meer terugkeert in het programma. De analist zei dinsdag in Vandaag Inside dat hij begin jaren zeventig een bewusteloze, dronken vrouw met een kaars had gepenetreerd. De uitspraken leidden tot een storm van kritiek. Kansspelbedrijf TOTO en E-bikespecialist Stella Fietsen stopten daarop de samenwerking met Vandaag Inside.

Vrijdag maakte Talpa bekend dat Vandaag Inside (voorlopig) van de buis verdwijnt. Derksen zei donderdagochtend in de uitzending al dat hij wilde stoppen met het programma. Presentator Wilfred Genee en mede-analist René van der Gijp verklaarden zich toen solidair.

  • In een eerder statement liet TOTO weten nadrukkelijk afstand te nemen van de uitspraken van Derksen, “die voor slachtoffers van seksueel geweld uiterst kwetsend en neerbuigend zijn en waarin op geen enkele manier blijk wordt gegeven van empathie en mededogen”.
  • E-bikespecialist Stella Fietsen liet ook al weten dat het stopt met de sponsoring van het tv-programma. In een verklaring stelde het bedrijf: “Hoewel Stella als e-bikefabrikant sport en beweging, waaronder voetbal, een warm hart toedraagt, distantieert het zich van wat er in die bewuste uitzending is voorgevallen.”

T-Mobile ook komend seizoen op shirt FC Utrecht; optie in contract gelicht

Het logo van T-Mobile staat ook komend seizoen op de voorkant van het shirt van FC Utrecht. De Utrechtse club en de telecomprovider zetten hun partnership, dat in 2020 werd aangegaan, voort. Destijds werd het contract aangegaan voor twee jaar, met een optie op een derde jaar.

Pijlers onder de voortzetting van het partnership zijn de continuering van de samenwerking rondom de gebiedsontwikkeling van Stadion Galgenwaard, de belangrijke rol van connectiviteit, innovatie en het Innovatieplatform binnen de groeiambities van de club alsmede het gezamenlijk werken aan het versterken van de verbinding tussen FC Utrecht en de supporters en de Business Club-leden.

“Het vervult ons met trots dat we de samenwerking met een groot, krachtig en mooi merk als T-Mobile kunnen voortzetten”, reageert Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht op de continuering van het partnership. “We zijn de voorbije seizoenen in diverse belangrijke dossiers samen opgetrokken en kijken met veel energie en vertrouwen uit naar het gezamenlijk zetten van de volgende stappen. FC Utrecht en T-Mobile hebben elkaar nog altijd heel veel te bieden.”

Headerfoto: Flickr Gerard Stolk (CC BY-NC 2.0)