TikTok wil zich via samenwerking met UEFA presenteren als dé plek voor voetbalfans

De UEFA en TikTok zijn een samenwerking aangegaan voor EURO 2020. Het is de eerste keer dat een social media-platform als sponsor aanwezig is bij een groot internationaal toernooi van de UEFA. Met het partnership wil TikTok zich verder profileren als dé plek voor voetbalfans.

TikTok wordt een zogenaamde Global Sponsor van de UEFA. Onderdeel van het partnership is ook dat TikTok exposure krijgt rondom de live wedstrijden van het EK. De content die beide partijen gaan delen wordt verrijkt met onder meer AR effecten, Hashtag Challenges, TikTok LIVEs en Sound. TikTok krijgt tevens toegang tot de rijke historie van de UEFA om extra content te creëren. Voorafgaand aan het toernooi wordt een nieuw kanaal gelanceerd, met als missie om miljoenen voetbalfans wereldwijd te inspireren en motiveren via exclusieve behind-the-scenes content en iconische beelden uit het heden en verleden.

TikTok is een van de meest gedownloade en snelst groeiende apps ter wereld, ook in Nederland. Steeds meer voetbalclubs weten hun weg naar het platform te vinden. “TikTok is hard op weg een plek te worden waar mensen op een nieuwe manier voetbal ervaren nu steeds meer voetbalorganisaties, teams en spelers via het platform direct met hun fans in contact komen. We kijken er daarom heel erg naar uit de passie van het toernooi naar de fans op TikTok te brengen. Onze community houdt ervan op een creatieve manier met sport bezig te zijn, dus ik kan niet wachten om te kijken hoe zij reageren op al de content die we gaan maken voor EURO 2020”, zegt Rich Waterworth, general manager UK & EU bij TikTok.

UEFA wil jongeren bereiken

De UEFA hoopt met de samenwerking voornamelijk jongeren aan te spreken die over het algemeen minder interesse tonen in live sport. Guy-Laurent Epstein, marketing director van de UEFA, is erg blij met TikTok als nieuwe partner. “De komende maanden gaan we nauw samenwerken met TikTok om fans van over de hele wereld een unieke en innovatie EURO 2020 ervaring te bieden, die hen de mogelijkheid geeft met elkaar in contact te komen en hun passie te delen rondom een van de grootste sportevenementen ter wereld.”

Headerfoto: diy13 / Shutterstock.com