Olympische verleiding, de mooiste reclamecampagnes in Rio (IV)

De Olympische Spelen in Rio zijn in volle gang. Daar strijden niet alleen de atleten, maar ook merken om aandacht. Er zijn al fantastische campagnes voorbij gekomen. In aanloop naar de Spelen liet ik in drie verschillende blogs vijftien de meest interessante internationale campagnes zien. Maar we zijn nog niet klaar. Houd je vast voor een nieuwe reeks inspirerende campagnes.

Sport Chek #WhatItTakes

De Canadese sport retailer Sport Chek richt zich op mislukkingen en wat er fout gaat. In deze campagne geeft Sport Chek aan dat ze hopen op verlies, fouten en mislukkingen. Alleen met fouten en mislukkingen kun je echt groot worden. Sport Chek zet stevig in op digital en geeft 80% van haar budget ook uit aan digital.


 


Bolt vs Flame

Nissan laat Usain Bolt racen tegen een vlam. Bolt moet zich op andere manieren uitdagen om snel te zijn. Een referentie naar het feit dat de Jamaicaan in Rio voor de laatste keer deelneemt aan de Olympische Spelen en naar de snelle Nissan GT-R waar Bolt in rijdt.


Visa – The Swim

In Visa’s nieuwe campagne 'The Swim' staat Visa stil bij de tien atleten die als vluchteling meedoen aan de Olympische Spelen. In deze campagne viert Visa de moed en het doorzettingsvermogen van de olympische zwemster Yusra Mardini die haar weg naar Rio begon in de Middellandse Zee.


Golden Challenge

Ab InBev heeft een niet gebrande campagne gemaakt die aanhaakt bij de #WeAllLovebeer campagne.  Daarin wil Bob Beamon een biertje drinken met degene die zijn verspring record uit 1968 kan verbeteren. Hiermee wil Ab InBev laten zien dat bier onderdeel kan zijn van een gebalanceerde levensstijl. Helaas is het in Rio niet gelukt om zijn record te verbeteren…


Ford

Ford is geen sponsor van de Olympische Spelen, maar probeert toch in te haken. Dat doen ze echter zonder het intellectueel eigendom van de Olympische Spelen te gebruiken en daar zet Ford Snapchat sterk voor in met content en een speciale sponsored lense, waarin Snapchatters hun liefde voor TeamUSA kunnen uiten.


 
 
Eerdere delen in deze serie gemist? Lees ook deel 1, deel 2 en deel 3!

Foto header: YouTube/Visa