Erik Poel nieuwe Managing Director Golazo Brands Nederland

Erik Poel begint vandaag als Managing Director van Golazo Brands Nederland, onderdeel van de internationale Golazo Group. Na een periode van bijna elf jaar als algemeen directeur van de KNLTB keert hij terug naar de marketing, waarin hij vóór zijn periode bij de KNLTB al twintig jaar werkzaam was bij verschillende grote concerns.

Met Erik Poel heeft Golazo Brands Nederland iemand binnengehaald met een groot hart voor sport. Met zijn kennis en gedrevenheid transformeerde hij één van de grootste sportbonden van Nederland van een ‘klassieke’ bond naar een professionele, marktgerichte organisatie die nu het fundament is voor de groei van tennis en padel.

Met de komst van Erik Poel onderstreept Golazo Brands zijn ambitie om de positie in de Nederlandse sportmarketingmarkt verder uit te bouwen – in nauwe samenwerking met de andere Golazo-entiteiten – met focus op creatie, groei, kwaliteit en duurzame partnerships.

Bouwen aan de positie van Golazo Brands

“De combinatie van mijn marketingachtergrond en jarenlange ervaring in de sportwereld komt hier perfect samen”, zegt Erik Poel zelf over zijn komst naar Golazo. “Ik heb er enorm veel zin in om samen met het team verder te bouwen aan de positie van Golazo Brands in Nederland – en om met onze partners nog meer impactvolle sport- en merkervaringen te creëren.”

Erik Poel is de opvolger van Thierry De Ridder, sinds maart Managing Director ad-interim van Golazo Brands Nederland. De Ridder was in de afgelopen negen maanden de juiste man om nauwere samenwerking en cohesie te creëren tussen Golazo Brands Nederland en entiteiten als Golazo Media, Golazo Events en de teams in België om de organisatie zo klaar te maken voor een volgende fase.

Thierry De Ridder keert op 15 november terug naar België om zijn rol als Communication & Strategy Director binnen de Golazo Group weer op te pakken.

De komende weken werken Poel en De Ridder nauw samen aan een soepele overdracht, met volle focus op de teams én de klanten, waaronder sterke merken als NN, DHL, Philips, UEFA, Brainport en de vele andere partners waarmee Golazo Brands dagelijks samenwerkt.