Paris Saint-Germain haalt met speciaal actieshirt 200.000 euro op

De sportwereld probeert op verschillende manieren haar steentje bij te dragen aan de bestrijding van het coronavirus. Paris Saint-Germain bracht deze week een speciaal actieshirt op de markt. De opbrengst van de verkoop gaat naar de medische bestrijding van het coronavirus. Er is in korte tijd 200.000 euro opgehaald.

Op de voorkant van het shirt van PSG heeft het sponsorlogo plaatsgemaakt voor de tekst 'Tous Unis', wat allemaal samen betekent. Op de mouw van het tenue staat een logo van de hulpdiensten in Parijs en ook het logo van de club is aangepast, daarin zijn de woorden ‘bescherm’ en ‘respect’ opgenomen.

Er waren in totaal 1.500 shirts beschikbaar, voor 175 euro per stuk. Alle shirts waren binnen enkele uren uitverkocht. Alle opbrengsten van de verkoop gaan naar het universitair ziekenhuis in Parijs.

Frankrijk telt bijna 30.000 besmettingen en er zijn ongeveer 1.700 mensen overleden aan het coronavirus.

Headerfoto: Romain Biard / Shutterstock.com