DHL wordt sponsor van nationale vrouwenteams in vier sporten

DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport.

Met de sponsoring draagt DHL bij aan het realiseren van de juiste randvoorwaarden en omstandigheden voor vrouwenteams, om op het allerhoogste niveau hun sportprestaties neer te zetten. De Nederlandse vrouwensport maakt op internationaal topniveau een enorme groei door in prestaties en populariteit. Dat herkent DHL Parcel, dat de afgelopen jaren als bezorger van online bestellingen zelf een enorme groei doormaakte. Deze match in ambitie en motivatie om tot de beste te behoren wordt samengevat onder de noemer #SameDream. Daarbij biedt DHL de sporters de noodzakelijke steun en support om hun droom waar te kunnen maken.

De naam DHL Parcel prijkt op de shirts van de hand- en volleybalsters. De term ‘logistiek partner’ geldt voor alle vier de vrouwenteams en betekent dat DHL Parcel zorg draagt voor het transport van materialen van en naar wedstrijdlocaties.

'Nieuwe generatie kracht, energie, positivisme en inspiratie bezorgen'

De vrouwenteams zijn blij met de nieuwe overeenkomst. Jan Dirk van der Zee, directeur vrouwenvoetbal van de KNVB, spreekt namens de vier sportbonden: ”Groeien en nieuwe wegen inslaan, is wat wij herkennen in een bedrijf als DHL Parcel. We – en dan heb ik het over de Nevobo, de KNHB, het NHV en de KNVB - passen goed bij elkaar; hands-on en erop gericht de beste te willen zijn. Deze samenwerking is erop gericht om een nieuwe generatie meiden en vrouwen kracht, energie, positivisme en inspiratie te bezorgen. Prachtig dat DHL open staat voor dit nooit eerder vertoonde partnership met vier sportbonden en samen met ons dezelfde droom nastreeft."

'Perfecte fit'

Michel Clausing, CCO van DHL Parcel Benelux: “De vrouwenteams laten zien dat je met hard werken veel kunt winnen, maar dat je daarbij ook slimme nieuwe wegen moet bewandelen, zoals DHL Parcel dat doet met digitale features en groene bezorgopties."

De aansluiting met nationale teams wordt bovendien ingegeven door het feit dat DHL Parcel van oudsher diep geworteld zit in de Nederlandse samenleving. ”Dit sponsor- en partnership is een perfect fit, waarmee alle partijen hun voordeel kunnen doen en waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.”

DHL wordt in strategie, communicatie en activatie ondersteund door Triple Double sportmarketing en 180Amsterdam. Guido Klomp, Managing Director bij Triple Double sportmarketing: “Het is uniek dat een internationaal merk als DHL Parcel op deze manier als sponsor van vier vrouwenteams instapt. Het bevestigt de positieve ontwikkeling die deze bonden de afgelopen jaren gemaakt hebben."

Om de medewerkers en klanten van DHL Parcel mee te nemen in het wel en wee van de sporters op weg naar hun successen treedt van ieder team één van de speelsters op als ambassadeur; dat zijn handbalster Lois Abbingh, hockeyster Pien Sanders, volleybalster Laura Dijkema en voetbalster Jackie Groenen.