edivisie wil met samenwerking Basic-Fit belang van bewegen beter in beeld brengen

De edivisie en Basic-Fit slaan de handen ineen om esports in Nederland nog steviger op de kaart zetten. Door de samenwerking krijgt Basic-Fit toegang tot de jonge doelgroep van de esportscompetitie, terwijl de edivisie het belang van fysieke topconditie onder gamers beter in beeld kan brengen. Basic-Fit sluit het partnership voor een langere periode af.

Basic-Fit is naast FOX Sports, KPN en Radio 538 de vierde esports-partner van de edivisie. De samenwerking gaat officieel van start tijdens de tweede seizoenshelft, wanneer de 18 Eredivisieclubs aantreden voor de competitie op de Xbox One.

Esporters sporten vaker dan gemiddelde Nederlander

Esports-volgers blijken fanatieke sportfans te zijn. Uit onderzoek van Nielsen Sports (eSports in Nederland 2018) blijkt dat liefst 91 procent van de esports-volgers een sport beoefent, terwijl dit over heel Nederland 83 procent is. Daarnaast sporten ze gemiddeld ook langer: 3,8 uur per week, ruim 0,8 uur meer dan de gemiddelde Nederlander (3,0 uur).

Marc Rondagh, Business Development Manager Eredivisie CV: "We zijn verheugd dat we Basic-Fit als partner aan onze esportscompetitie toe kunnen voegen. Met de samenwerking kunnen we nog duidelijker in beeld brengen dat onze espelers topsport bedrijven, waarbij een fysieke topconditie vereist is. Onze esporters en het merendeel van onze achterban beweegt regelmatig en sport zelfs vaker dan de gemiddelde Nederlander."

Basic-Fit maakt debuut in esports

Na diverse samenwerkingen in de voetbalwereld maakt Basic-Fit zijn debuut in de esportswereld. "Basic-Fit gelooft dat een fitte en gezonde levensstijl de basis is voor elke esporter. Bij Basic-Fit staat tevens innovatie hoog op de agenda, dat hand in hand gaat met deze nieuwe vorm van sport. Wij zijn daarom trots onze bijdrage te mogen leveren aan de edivisie", aldus Erica Hahn, international Marketing Manager bij Basic-Fit.

Headerfoto: edivisie