Eredivisieclubs presenteren massaal nieuwe sponsors

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is voor veel Eredivisieclubs begonnen. En net op tijd heeft een groot aantal clubs nieuwe sponsors gevonden. FC Groningen en RKC Waalwijk presenteerden deze week een nieuwe hoofdsponsor, terwijl Willem II een nieuwe rugsponsor vond. Daarnaast breidde Vitesse de bestaande samenwerking met Osonyq flink uit.

FC Groningen vond in Office Centre een nieuwe hoofdsponsor. Office Center heeft zich voor twee jaar plus optie van één jaar aan de club verbonden. Het bedrijf in kantoorartikelen volgt daarmee het Groningse bedrijf Payt op, dat twee jaar lang hoofdsponsor was. Payt verhuist komend seizoen naar de rug van het shirt.

Office Centre heeft een vestiging in Groningen en het hoofdkantoor staat in Almere. Het bedrijf is van meer voetbalclubs sponsor. Zo sloot het partnerships met Feyenoord, Fortuna Sittard en Top Oss.

Het sponsorbedrag dat Office Centre gaat betalen is niet bekendgemaakt. Payt betaalde in zijn eerste seizoen 1,1 miljoen en afgelopen seizoen 1,3 miljoen euro. “Met de sponsoring van Office Centre en Payt behoort FC Groningen qua inkomsten tot de top van de subtop”, zei commercieel directeur Robert Klaver van FC Groningen. Daaruit valt af te leiden dat het sponsorbedrag opnieuw rond 1,2 miljoen euro ligt.

RKC Waalwijk

RKC Waalwijk viert de terugkeer op het hoogste niveau met een nieuwe hoofdsponsor. Mandemakers maakt op de voorkant van het shirt plaats voor Willy Naessens. Mandemakers Keukens verhuist naar de achterkant op het geel-blauwe shirt. Het is voor het eerst in 15 jaar dat Mandemakers niet de hoofdsponsor is van de club uit Waalwijk.

Willy Naessens, een van origine Belgisch bedrijf, is in Nederland sinds vijf jaar actief in bedrijfshuisvesting in prefab beton en al die tijd als sponsor aan RKC Waalwijk verbonden. Vanaf komend seizoen gebeurt dat dus in een prominentere rol. De bestaande sponsors blijven de club steunen; het nieuwe RKC-shirt krijgt Mandemakers Keukens en Van Mossel Automotive op de de rug en Peter van Son Interieurobjecten op de mouw. Mandemakers blijft naamgever en eigenaar van het stadion.

Willem II

Logistic Force zal dit seizoen naast hoofdsponsor DESTIL en Brussels Airport als shirtsponsor te zien zijn op de wedstrijdtenues van Willem II. Het logo van de HR-dienstverlener zal op de rugpositie prijken van het nog te presenteren uittenue van de Tricolores.

Logistic Force tekent een sponsorcontract voor één seizoen. Logistic Force is een landelijke uitzendorganisatie met 19 vestigingen in Nederland met een sterke focus op de transport en logistiek. Daarnaast beschikt Logistic Force, dat al tien jaar aan Willem II is verbonden, over een eigen opleiding- en recruitmenttak.

Vitesse

Ook Vitesse maakte deze week nieuws op het sponsorfront bekend. Sportdrankproducent Osonyq wordt partner bij de Arnhemmers. Daarmee wordt de bestaande samenwerking flink uitgebreid. Osonyq komt de komende drie seizoenen op de trainingskleding van Vitesse te staan. Daarnaast blijft Osonyq als Official Sports Drink Supplier de sportdranken verzorgen. De sportdrankfabrikant werkte sinds de winterstop samen met Vitesse.

Headerfoto: FC Groningen