FC Barcelona en Spotify pakken in aanloop naar El Clásico uit met The Rolling Stones

Begin 2022 sloot FC Barcelona een sponsordeal met Spotify. Daardoor prijkt het logo van de Zweedse muziekstreamingdienst op de shirts van zowel het heren- als het damesteam en gaat het stadion tegenwoordig door het leven als Spotify Camp Nou. Een uitvloeisel van de samenwerking is dat Spotify haar plekje op het shirt af en toe afstaat aan de grootste artiesten ter wereld. Na Drake en Rosalía is het tijdens de kraker tegen Real Madrid op 28 oktober de beurt aan The Rolling Stones.

Daardoor zal het iconische tong- en lippenlogo van The Rolling Stones te zien zijn op de voorkant van het shirt. En niet alleen tijdens El Clásico van de heren, maar ook tijdens de wedstrijd die de vrouwen op 5 november tegen Sevilla afwerken. Dat juist nu The Rolling Stones een plek op het shirt krijgen, is geen toeval: de Britse rockband lanceerde afgelopen 20 oktober haar eerste album in achttien jaar tijd en krijgt hiermee een mooi stukje promotie. Het is tevens de eerste keer dat een band het felbegeerde plekje op het shirt krijgt.

Beperkte oplage, lifestylecollectie en speciale playlist

De oplage van de speciale Stones-shirts was beperkt: er waren slechts 1899 exemplaren verkrijgbaar, verwijzend naar het oprichtingsjaar van FC Barcelona. Ook wordt er een speciale collectie gelanceerd met FC Barcelona x The Rolling Stones-shirts die gesigneerd zijn door de basisspelers- en speelsters tijdens de twee wedstrijden waarin het shirt wordt gedragen. Voor de fans die naast een exemplaar grijpen, is er gelukkig ook nog een limited edition-lifestylecollectie op de markt gebracht. Deze bestaat uit onder andere t-shirts, hoodies, bomberjacks en bucket hats, allemaal voorzien van het bekende Stones-logo. Een leuk detail: de fotoshoot voor zowel de wedstrijdshirts als de lifestylecollectie vond plaats in de Electric Lady Studios, waar The Rolling Stones een aantal van haar nieuwste nummers opnamen.

De samenwerking tussen FC Barcelona en The Rolling Stones blijft echter niet enkel bij het fameuze logo op het shirt. De Spaanse club maakt ook een speciale editie van de populaire Barça Matchday-playlist op Spotify met muziek van The Stones en andere rockgiganten. Die muziekstijl ligt de spelers in ieder geval wel:

Headerafbeelding: Spotify