Heineken richt zich met sponsoring Formule E op jongere doelgroep

Heineken is een samenwerking aangegaan met de elektrische raceklasse Formule E. De komende vijf jaar hangt de naam van het biermerk langs de circuits. Heineken is sinds 2016 ook al sponsor van de Formule 1.

De Formule E is sinds de introductie in 2014 een groot succes. Zowel sponsors, coureurs als steden associëren zich graag met de nieuwe raceklasse. Zo vonden er het afgelopen seizoen straatraces plaats in onder meer Santiago, Rome en New York.

Voor Heineken waren de vele stratencircuits over de gehele wereld een belangrijke reden samen te werken met de Formule E. "Het eerste wat onze aandacht trok, was dat de Formule E in steden plaatsvindt en Heineken is een stadsmerk over de hele wereld", zegt Gianluca Di Tondo, global senior director bij Heineken, tegen Motorsport.com.

Daarnaast hoopt Heineken met het partnership een jongere doelgroep te bereiken. "Millennials en Generatie Z – de generatie na de millennials – is een nieuwe zogenaamde target doelgroep voor ons. Via Formule E kunnen we hen op de juiste manier bereiken."

Di Tondo laat verder weten dat de Formule E Heineken ook de mogelijkheid biedt op nieuwe, digitale manieren met consumenten te communiceren.

'Fase twee voor Formule E'

Ook Formule E-CEO Alejandro Agag is blij met de sponsordeal. "Nu ons merk groeit, zitten we in fase twee, de fase waarin we een groter aantal fans willen bereiken. Een merk als Heineken kan daar goed bij helpen."

Sinds medio 2016 is Heineken als sponsor prominent aanwezig in de Formule 1, met onder meer de succesvolle campagne ‘When You Drive Never Drink’. Volgens Di Tondo is het aannemelijk dat de campagne ook te zien is in de Formule E, evenals promoties gericht op het stadsleven en duurzaamheid.

Financiële details over de deal werden niet bekendgemaakt.

Headerfoto: Shutterstock.com