Heineken wil F1-beleving verhogen met eigen Pit Wall Bar

Heineken heeft een competitie uitgeschreven voor fans om hun eigen Pit Wall Bar voor thuis te winnen. De bierbrouwer, global partner van de Formule 1, wil met deze activatie de thuisbeleving voor F1-fans verhogen.

Het grootste deel van de Formule 1-fans heeft nog nooit een Grand Prix bezocht. Om deze groep de ultieme thuisbeleving te geven tijdens races is door Heineken de Pit Wall Bar ontworpen. De Pit Wall is een replica van de Red Bull Racing Honda pit wall. Deze versie komt echter met een eigen Heineken 0.0 tap, dienblad, glazen en bierviltjes waardoor de pit wall kan dienen als Heineken bar.

De Pit Wall Bar heeft ook een aantal schermen om vanuit verschillende hoeken de race te volgen en een koptelefoon van het Red Bull team. Formule 1-fans kunnen gedurende het hele seizoen de Pit Wall Bar winnen. De campagne start dit weekend bij de GP van Portugal.

Beleving naar nieuw niveau tillen

Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorship, zei: “Als premium bier marktleider kijken we altijd naar manieren om de fan experience te vergroten. We weten hoe belangrijk de zondagraces zijn voor fans, dus wilden we iets creëren dat die beleving naar een nieuw niveau zou tillen. Wat is dan een betere manier dan dicht bij de actie zitten met deze Pit Wall, die ook een Heineken 0.0 Bar is, de perfecte combinatie!”