Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity gaat ook in zee met FC Eindhoven en de FIH

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

BetCity gaat ook in zee met FC Eindhoven en de FIH

Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de partnerships die BetCity afsluit in de sport. De aanbieder van online weddenschappen sloot recent samenwerkingen af met FC Eindhoven (shirtsponsor) en de Internationale Hockey Federatie (FIH).

  • BetCity staat de komende drie seizoenen op de bovenzijde van de rug van de proftak van FC Eindhoven. Naast de uiting op het shirt krijgt BetCity ook zichtbaarheid rondom thuiswedstrijden in het Jan Louwers Stadion. Ook worden er vanaf komend seizoen verschillende activaties voor volwassen supporters én businessclub leden opgezet.
  • De FIH vond in BetCity de allereerste Official Betting Partner. Vanuit deze samenwerking is BetCity verbonden aan het WK Hockey voor vrouwen dat in juli van dit jaar plaatsvindt en de FIH Pro League-seizoenen in Nederland van 2022 tot en met 2025.

Reactie:

  • Thierry Weil, CEO van de FIH, reageert enthousiast op de samenwerking: "Het was voor ons essentieel om binnen het bettingdomein in zee te gaan met een betrouwbare partij. Op basis van de gesprekken die we met BetCity hebben gevoerd zijn we ervan overtuigd de juiste partner gevonden te hebben!"

BetCity maakt sinds de start van het bedrijf in oktober 2021 een snelle groei door. Het bedrijf investeert fors in sponsoring. BetCity heeft in het voetbal al partnerships afgesloten met Vitesse, FC Volendam, Fortuna Sittard en dus FC Eindhoven. Daarnaast zijn diverse ambassadeurs als Andy van der Meijde en Wesley Sneijder aan BetCity verbonden.

Nike toch niet in zee met Antwerp FC, komst Overmars mogelijke reden

Opnieuw is Antwerp FC een (potentiële) sponsor kwijtgeraakt vanwege de komst van Marc Overmars naar de club. Nike zou vanaf komend seizoen optreden als kledingsponsor, maar ziet af van de samenwerking met de Belgische topclub. Reden zou het aantrekken van Overmars als sportief directeur zijn.

  • Volgens het Gazet van Antwerpen hebben Antwerp FC en Nike na de komst van Overmars in onderling overleg beslist om de deal niet door te laten gaan. Het sportmerk stelde vragen bij het aantreden van de omstreden Overmars.
  • Jako blijft door het terugtrekken van Nike toch de kledingsponsor van Antwerp FC. Dat was sinds 2016 al partner van de club. Jako tekent nu een meerjarige en uitgebreidere sponsordeal met ‘The Great Old’.

Vlak na de aanstelling van Overmars zegden meerdere sponsors al de samenwerking met Antwerp FC op. Onder meer de Select Group, Havenbedrijf Descroes en Federale Verzekering zetten een punt achter hun partnerships.

Pepsi niet langer ‘presenting partner’ van de Super Bowl Halftime Show

Na een jarenlange samenwerking heeft Pepsi besloten om zich niet langer als ‘presenting partner’ te verbinden aan Super Bowl Halftime Show. Het frisdrankmerk vindt de sponsoring niet meer passen in de huidige strategie, waarin het meer gaat inzetten op digitale advertenties.

  • Pepsi tekende in 2012 een tienjarige deal met de NFL voor in totaal 2,3 miljard dollar. Het merk verlengt de samenwerking wel, maar sponsoring van de Super Bowl is geen onderdeel van de deal meer. Voor Pepsi betaalde Bridgestone jaarlijks tot 10 miljoen dollar om zich te associëren met het spektakel dat plaatsvindt in de rust van de Super Bowl.
  • Volgens geruchten zou de NFL nu een nieuwe partner zoeken die jaarlijks 40 tot 50 miljoen dollar moet betalen om zich ‘presenting partner’ van de halftime show te mogen noemen. 103,4 miljoen Amerikanen keken in februari van dit jaar naar het optreden van onder meer Dr. Dre en Snoop Dogg.