Het laatste sportmarketingnieuws: GigaNet van Ziggo eerste rugsponsor van Ajax

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Unibet ontvangt vergunning voor Nederland

Unibet mag sinds 8 juni online casino spellen en weddenschappen op sport in Nederland aanbieden. Het bedrijf kreeg hiervoor afgelopen week een vergunning van de Nederlandse Kansspelautoriteit.

  • Bij de eerste verdeling van de licenties in oktober vorig jaar moest Unibet nog verplicht 'op het strafbankje' plaatsnemen. Unibet is de negentiende online aanbieder die een vergunning in Nederland ontvangt.
  • Unibet was in Nederland voorafgaand aan de legalisering van het online wedden een van de meest populaire en bekende aanbieders. Op sponsorgebied had Unibet al voorcontracten getekend met Ajax en AZ. Het ligt in de lijn der verwachting dat er snel meer duidelijkheid komt over deze samenwerkingen.

Henrik Tjärnström, de CEO van de Kindred Group, reageerde verheugd op het verkrijgen van de licentie in Nederland voor Unibet: “Nederland is een grote en belangrijke Europese markt voor Kindred Group. De afgelopen tien jaar hebben wij ons sterk gemaakt voor een vergunningstelsel in Nederland en andere markten. Inmiddels hebben wij in 20 jurisdicties een vergunning. Nu is het moment om ook in Nederland te laten zien dat wij op een veilige en verantwoorde manier online kansspelen kunnen aanbieden.”

Bekijk ook ons overzicht van gokbedrijven die actief zijn in de Nederlandse sportwereld.

Ajax intensiveert samenwerking met Ziggo, GigaNet eerste rugsponsor

Ajax en Ziggo intensiveren wederom de samenwerking. Vanaf komend seizoen staat Ziggo niet alleen op de voorkant van het Ajax-shirt, maar ook GigaNet op de rug. Het logo van het netwerk van Ziggo komt onder het rugnummer te staan en zal zichtbaar zijn in de Eredivisie- en bekerwedstrijden. GigaNet is de allereerste rugsponsor van Ajax.

Reacties:

  • Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax: "We zijn Ziggo erg dankbaar voor het vertrouwen, de steeds groter wordende steun die ze bieden en het geloof in onze ambitie. Mede dankzij de groei van het hoofdsponsorschap kunnen we onze financiële positie verder versterken. Iets wat noodzakelijk is om onze sportieve ambitie – structurele aansluiting bij de Europese top – na te kunnen blijven streven."
  • Marcel de Groot, directeur Consumentenmarkt van Ziggo: "We zijn blij dat we de aantrekkingskracht van Ajax nu ook kunnen laten werken voor ons krachtige GigaNet, waarmee je klaar bent voor de toekomst. Dat is belangrijk omdat de databehoefte van onze klanten snel stijgt. Wij hebben daarbij een dubbele rol: we zijn aanjager van de digitalisering in Nederland én bouwer van de bijbehorende infrastructuur."

GigaNet is de naam van het glasvezelkabel netwerk van Ziggo, gecombineerd met het mobiele 5G-netwerk van Vodafone.

KNVB, Albert Heijn en KPN organiseren Camping van Oranje

De KNVB organiseert met partners Albert Heijn en KPN deze zomer de Camping van Oranje. Een bijzondere activatie gedurende het EK vrouwenvoetbal op de KNVB Campus in Zeist: slapen in de tuin van de OranjeLeeuwinnen.

  • De OranjeLeeuwinnen spelen deze zomer het EK in Engeland. Om een Oranjebeleving aan de fans te bieden, komt er een camping in de Zeisterbossen. Het wordt een plek waar (jonge) Oranjefans hun liefde voor de voetbalsport en de OranjeLeeuwinnen een dag en een nacht lang op een unieke manier beleven om nooit meer te vergeten.
  • De Camping van Oranje is een terrein vol met oranje tentjes waar tal van activiteiten worden georganiseerd. Zo kunnen campinggasten onder andere meedoen aan allerlei voetbalactiviteiten, de VAR ruimte bekijken of FIFA spelen in de KPN E_Room. Uiteraard wordt er elke campingeditie gezamenlijk naar de EK wedstrijd van de OranjeLeeuwinnen gekeken, met voorafgaand een traditionele Oranjemars op de KNVB Campus.

Reacties:

KNVB partners Albert Heijn en KPN spelen een belangrijke rol bij de Camping van Oranje, een initiatief van de KNVB en Tribe Sports.

  • Peter Lansaat, head of sponsoring Albert Heijn: "We kennen allemaal de verbindende kracht van Oranje die loskomt tijdens eindtoernooien. We vieren dit Oranjefeest in Nederland op de KNVB Campus waar we gezinnen een unieke belevenis gaan bieden en met elkaar de OranjeLeeuwinnen aanmoedigen."
  • Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN: "Op de Camping van Oranje gaan we honderden trouwe KPN klanten blij maken en laten genieten van de wedstrijden van onze OranjeLeeuwinnen in een unieke setting. Met een combinatie van zelf sporten, gamen kamperen, BBQ'en entertainment en natuurlijk de wedstrijden kijken op groot scherm, zorgen we samen met Albert Heijn en de KNVB ervoor dat families die een plek op de camping hebben bemachtigd, met geweldige herinneringen naar huis gaan."