Het laatste sportmarketingnieuws: Harry Kane wordt shirtsponsor van oude club

In de week waarin Cambuur en De Graafschap in de rechtszaal hun meerdere moesten erkennen in de KNVB, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Harry Kane steunt als sponsor van oude club goede doelen

Harry Kane is de nieuwe shirtsponsor van zijn oude club Leyton Orient. De spits van Tottenham Hotspur heeft de rechten voor shirtsponsoring gekocht voor komend seizoen. Kane stelt de ruimte op de tenues beschikbaar voor drie goede doelen. Op het thuisshirt komt een dankbetuiging aan zorgmedewerkers te staan. Op het uittenue en derde tenue van Leyton Orient staan de logo's van twee hulpinstellingen. Kane is opgegroeid in de buurt van Leyton Orient en zette zijn eerste stappen als prof bij de club die momenteel op het vierde niveau in Engeland uitkomt.

City Group voegt met Lommel SK negende club aan portfolio toe

Lommel SK is overgenomen door de City Football Group, de holding achter onder meer Manchester City. De Belgische Tweedeklasser kampte al enige tijd met financiële problemen, waardoor de City Group de club gratis kan overnemen. Het hoeft alleen de 2 miljoen euro aan schulden af te lossen. Lommel SK is voor de holding een interessante club, omdat er in België minder belasting over de salarissen van spelers betaald hoeft te worden en het opleidingsniveau voor spelers de laatste jaren sterk is gegroeid in België.

Lommel SK is al de negende club in het portfolio van de City Group, waar naast Manchester City ook onder meer Girona, New York FC en Melbourne City FC onderdeel van uitmaken.

AGU maakt speciaal tenue voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

Soigneur en AGU brengen een hommage aan de solo rit met een limited-edition Ride SOLO kit. De opbrengst gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur dat kinderen die opgroeien in een gezin met weinig geld de kans biedt om te kunnen sporten. De items zijn volgens AGU van exact dezelfde kwaliteit als de jersey en bibshort die de Team Jumbo-Visma renners dragen tijdens de wedstrijden. 100% van alle opbrengsten minus de gemaakte kosten gaan naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur.

Vier gezamenlijke winnaars van Nederlandse Loterij in Beweging Prijs

De Nederlandse Loterij heeft deze week alle vier de genomineerden voor de Nederlandse Loterij in Beweging Prijs aangewezen als winnaars. Het totale prijzengeld wordt onder hen verdeeld. Ieder initiatief ontvangt een cheque ter waarde van €16.250. Juist in deze onzekere coronatijd wil Nederlandse Loterij graag steun geven aan hun belangrijke werk om Nederland in beweging te krijgen. “Voor ons zijn het alle vier winnende initiatieven, zeker in deze tijd. Vandaar dat we hebben besloten om in dit bijzondere jaar de Nederlandse Loterij In Beweging Prijs alle vier genomineerden aan te wijzen als winnaar,” legt juryvoorzitter Bibian Mentel uit.

De winnaars zijn Het Danspaleis, Meet-n-Move, Kantinebaas en de Onbeperkte Elfstedentocht.

Joris van Dijk nieuwe commercieel directeur Feyenoord

Joris van Dijk is door Feyenoord aangetrokken als nieuwe commercieel directeur. De 46-jarige Hagenaar is nu nog algemeen directeur van Madurodam. Van Dijk, die op 1 juli in De Kuip begint, vult de vacature in die was ontstaan nadat de toenmalige commercieel directeur Mark Koevermans november vorig jaar werd benoemd tot algemeen directeur van Feyenoord. "Ik ben blij dat Joris in deze uitdagende tijden ons directieteam komt versterken", aldus Koevermans over zijn nieuwe collega.

Koevermans: "Hij heeft in zijn huidige functie, maar ook voor die tijd als onder meer directeur marketing & sales bij de Staatsloterij, blijk gegeven van een extreme resultaatgerichtheid. Bovendien beschikt hij over een flinke dosis ondernemerszin en de energie en het enthousiasme om met alle collega’s Feyenoord eerst door deze uitdagende tijden te loodsen en vervolgens ook weer te laten groeien."

Headerfoto: MDI / Shutterstock.com