KLM wil als supporter van running bijdrage leveren aan passie van klanten en medewerkers

KLM is al jarenlang bekend als hoofdsponsor van Nederlands grootste en bekendste golftoernooi. Met het 100-jarig jubileum in het zicht breidt de luchtvaartmaatschappij het sportsponsorportfolio uit met running.

KLM is vanaf dit jaar titelsponsor van de Urban Trail Series. KLM blijft zich ook verbinden aan de Amsterdam Marathon, de Dam tot Damloop en de KLM Curaçao Marathon. Daarnaast zijn er partnerships aangegaan met TUI Sports en ASICS. Alle hardloopactiviteiten zijn zowel voor klanten als voor medewerkers, omdat KLM ook de vitaliteit van haar personeel hoog in het vaandel heeft staan.

KLM Urban Trail Series

De KLM Urban Trail Series is een hardloopconcept met 13 runs per jaar door verschillende steden in Nederland. Tijdens Urban Trails ontdekken deelnemers een stad, en de vaak verborgen bezienswaardigheden, op een sportieve en unieke wijze. Het parcours gaat over pleinen en bruggen, door kerken en theaters en langs tal van andere unieke locaties. Niet de snelheid, maar de beleving staat voorop.

De eerste KLM Urban Trail van 2019 vindt plaats op zondag 17 maart in Amsterdam.

'Running is erg populair onder onze klanten en de Urban Trail Series sluiten naadloos aan op wat wij willen uitdragen; namelijk samen op een sportieve manier de wereld ontdekken'

Harm Kreulen (Directeur KLM Nederland)

Vlaggendragers

KLM was sinds 2015 al co-sponsor van de TCS Amsterdam Marathon en het ontwikkelde vorig jaar samen met Triple Double de activatie 'Vlaggendragers'. KLM nodigde 50 internationale deelnemers uit als Vlaggendragers. Zij hadden tijdens de marathon allemaal een shirt aan met daarop de vlag van hun land en bij de finish kregen ze een grote vlag.

Alle hardloopactiviteiten zijn ook voor medewerkers van KLM. Het biedt haar medewerkers, in het jaar waarin de luchtvaartmaatschappij haar 100e verjaardag viert, een speciaal loopprogramma aan met trainingen, persoonlijke coaching en diverse (hard)loopevenementen. Jaarlijks hoogtepunt is de Dam tot Damloop, waar KLM 14 jaar sponsor van is en waaraan tijdens de afgelopen editie 1200 KLM-medewerkers deelnamen.

'Belangrijke stap'

Naast het sponsoren van evenementen gaat KLM enkele partnerships aan om haar positie binnen het running domein verder te versterken. Met reisorganisatie TUI biedt KLM complete marathonpakketten aan (inclusief vlucht, hotel en startbewijs) en met ASICS ontwikkelt KLM diverse producten om de hardloper te faciliteren.

Harm Kreulen, Directeur KLM Nederland: "Met het sponsoren van de Urban Trail Series zet KLM een belangrijke stap op het gebied van hardlopen. Running is erg populair onder onze klanten en de Urban Trail Series sluiten naadloos aan op wat wij willen uitdragen; namelijk samen op een sportieve manier de wereld ontdekken. Als supporter van deze sport gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage leveren aan de passie van veel van onze klanten én medewerkers."