Lidl lanceert ‘Let’s Grow’, een platform om jonge meiden te inspireren met vrouwelijke atleten

Lidl Nederland lanceert ‘Let’s Grow’, een nieuw platform waarmee de supermarktketen vrouwelijke atleten structureel een podium geeft en jonge meiden wil inspireren om te (blijven) sporten. Het eerste gezicht van het platform is voormalig Oranje-keepster Tess Lieder, met een mini-docu als kick-off. De komende periode wordt Let’s Grow verder ingevuld met meerdere vrouwelijke atleten, waarmee Lidl duidelijk kiest voor een langdurige maatschappelijke positionering rondom gezondheid en sportparticipatie.

Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Een opvallende trend, juist omdat sport zoveel kan betekenen. Het geeft structuur, plezier, zelfvertrouwen en de mentale kracht om met uitdagingen om te gaan, zowel privé als op carrièregebied. Via Let’s Grow wil Lidl die waarde van sport opnieuw zichtbaar maken door vrouwelijke atleten als rolmodel naar voren te schuiven en het gesprek open te breken over blijven bewegen en de positieve effecten van sport. “Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid, discipline en geloof in mezelf", zegt Tess Lieder. "Dat gun ik iedereen."

De campagne draait om een mini-documentaire waarin Tess (een van de boegbeelden van het Nederlandse vrouwenhandbal, die na meerdere internationale successen stopte in mei 2025) openhartig vertelt over de obstakels die ze onderweg naar de wereldtop overwon - van taal- en cultuurbarrières tot het balanceren tussen moederschap en topsport. “Je leert dat je soms hard moet vallen om weer sterker op te staan,” vertelt ze. “Door in beweging te blijven, blijf je groeien, leren en ontdekken wie je bent, op elke leeftijd.”

Hoewel Let’s Grow een creatie is van Lidl, heeft sports marketing agency Branthlete - de enige in Europa die zich volledig richt op vrouwensport - meegedacht over de verdieping en uitwerking van het platform. Het bureau ondersteunde Lidl bij het versterken van de positionering, het vormgeven van de storytelling rondom Tess en het neerzetten van een basis waarop in de toekomst meerdere vrouwelijke atleten kunnen aansluiten. “We zijn trots om middels dit platform vrouwelijke atleten een podium te geven,” zegt Frederique de Laat, co-founder van Branthlete. “Tess is de eerste in een reeks vrouwelijke rolmodellen van wie Lidl het verhaal gaat delen. Door hun ervaringen zichtbaar te maken, inspireren we een nieuwe generatie om in beweging te blijven."

Lidl bouwt met Let’s Grow voort op een langere termijnvisie waarin sport, voeding en gezondheid met elkaar verbonden worden. “Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie,” zegt Remy Legue, head of brand bij Lidl Nederland. “Met Let’s Grow geven we vrouwelijke atleten een podium en hopen we meiden te inspireren om hun kracht te blijven ontdekken.”