Michel van Grunsven in de BV Sport: 'Doorn in het oog dat tennis geen grote sponsor heeft'

In Nederland gaat er veel geld om in sport. Toch zijn er nog veel sporten, atleten en organisaties die zonder sponsor door het leven gaan. Een doorn in het oog van sportmarketeer Michel van Grunsven van Triple Double. Hij was te gast bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de eerste BV Sport van 2019 op ALLsportsradio.

Van Grunsven is overtuigd van de kracht van sport en wat sponsoring kan betekenen voor zowel de sport als bedrijven. Hij denkt dan ook dat elke sportorganisatie in staat moet zijn een sponsor te vinden. "Wanneer je een relatie aangaat voor de lange termijn, dan werkt sponsoring. Dat wordt keer op keer bewezen. Denk bijvoorbeeld aan Nationale Nederlanden dat hardlopen heeft omarmd en echt impact heeft. Daarom doet het mij pijn dat een aantal sporten, atleten of evenement geen sponsor heeft."

De mogelijkheden zijn volgens Van Grunsven eindeloos. "We hebben met Triple Double laten zien dat je zelfs een kleine sport als curling op de kaart kunt zetten. Daarom is het mij een doorn in het oog dat een prachtige, grote sport als tennis geen grote sponsor heeft. We hebben goede spelers, zoals Kiki Bertens en Robin Haase, met en een aantal talenten daarachter. Er zijn zoveel mogelijkheden. Hetzelfde geldt voor TeamNL dat openstaat voor grote partijen. Ik zie wat sport kan doen en denk dat alle platformen een sponsor kunnen vinden."

Original sports content

Ook de sporttrends voor 2019 van Gijsbregt Brouwer kwamen ter sprake in de uitzending. In studio werd dieper ingegaan op de trend 'Original sports content'. "Authenticiteit gaat overwinnen in de 'oorlog' omtrent content", is de stellige overtuiging van Van den Wall Bake. "De kwaliteit moet profileren boven de kwantiteit. Minder is meer, geldt in dezen."

Van Grunsven sloot zich daarbij aan. "Het verschil tussen de documentaires op Netflix over Juventus en Sunderland is duidelijk zichtbaar. Bij Juve ziet alles er gelikt uit, bij Sunderland was het rauw. Je moet goed nadenken of je alle deuren wilt openen, maar als je het doet, moet je ook alles laten zien. De content moet authentiek zijn."

BV Sport

In de BV Sport nemen sportmarketinggoeroe Frank van den Wall Bake en Robert Denneman de luisteraar mee in de wereld van de geldstromen in de sport. Met studiogasten, telefonische interviews, achtergronden en mooie anekdotes uit het heden en verleden.

De BV Sport is er iedere woensdag van 15.00 tot 16.00 uur. Elke uitzending levert SPORTNEXT een bijdrage aan het programma.

Headerfoto: kivnl / Shutterstock.com

Luister de uitzending hieronder terug.