Overzicht: Inhakers en activaties voor de Dutch Grand Prix

De Heineken Dutch Grand Prix behoort tot de grootste evenementen die dit jaar in Nederland plaatsvinden. Verspreid over drie dagen worden er ruim 200.000 mensen verwacht en wereldwijd kijken er via tv en online nog eens tientallen miljoenen mensen naar de Formule 1-race in Zandvoort. Voor merken is de GP dus een ideaal podium om zich aan de wereld te tonen. Een overzicht met inhakers en activaties.

CM.com

De naamgever van het circuit in Zandvoort is natuurlijk volop aanwezig in haar rol als technologiepartner. Daarnaast is de CM.com Circuit Challenge bedacht. Iedereen kan online een challenge insturen. De winnaar kan zijn of haar eigen challenge uitvoeren met Robert Doornbos op het CM.com Circuit Zandvoort. Ook 4 BN'ers gaan de uitdaging aan.

VolkerWessels

Als één van de officiële sponsors van de Dutch Grand Prix pakt het bouwbedrijf groots uit tijdens het raceweekend. Het familiebedrijf gebruikt de sponsoring als podium om het verhaal van VolkerWessels te vertellen. Daarnaast wordt het partnership gebruikt om de company pride van de 17.000 medewerkers te versterken en wordt het bedrijf er mee in de etalage gezet voor nieuwe werknemers.

Lees bij Sponsorreport meer over de plannen van VolkerWessels rondom de Dutch GP.

Jumbo

Op de eerste dag van het raceweekend organiseert Jumbo de Super Friday. Klanten van de supermarkt konden voorafgaand aan de GP met korting tickets bestellen. Ook is er een programma op de vrijdag met onder meer de mogelijkheid plaats te nemen in een racesimulator en mee te doen aan de Pitstop Challenge. Vanwege de coronabeperkingen is het programma wel aangepast.

Radio 538


Radio 538 geeft in de laatste week voor de GP nog kaarten weg, inclusief overnachting op de camping - officieel Dutch Grand Prix Village - naast het circuit. In verband met de geldende coronamaatregelen vinden er geen activiteiten plaats op de camping. Ook gaat het geplande horecaplein niet door.

Daarnaast maken luisteraars via een speciale winactie kans om de race op zondag 5 september te volgen vanuit de Heineken Pitwall Bar. Tot slot wordt er drie dagen lang live vanuit het circuit in Zandvoort radio gemaakt.

Heineken


Heineken is naamgever van de race in Zandvoort, die officieel de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix heet. Ook is de hierboven genoemde Heineken Pitwall Bar aanwezig bij de race in Zandvoort. Daarnaast sponsort Heineken de trofee voor de winnaar.

Holland Casino

Als Official Event Supplier van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix pakt Holland Casino uit met een reusachtig roulettewiel op de rotonde bij het circuit in Zandvoort, met alle coureursnummers en natuurlijk een Oranje 33.

EasyToys

EasyToys is geen officiële partner van de race, maar het wist met een slimme inhaker wel de aandacht van de fans te trekken. Wie het treinstation in Zandvoort uitliep, werd vrijwel direct geconfronteerd met een groot billboard met daarop de tekst 'De Tarzan bocht, de enige bocht die je echt goed moet nemen' en daarbij een bewerkte afbeelding van de befaamde bocht.

Gemeente Zandvoort

Voor de gemeente Zandvoort is de Grand Prix de ideale gelegenheid om zich in de etalage te zetten. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd, maar meest opvallende actie is het vervangen van de verkeersborden in de kustplaats. De borden met daarop ‘30’ zijn verwijderd en tijdelijk ingeruild voor 33, het nummer van Max Verstappen.

Headerfoto: Holland Casino