Samsung wint met SmartSuit gouden SponsorRing in categorie sport

Samsung heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het techbedrijf kreeg de prijs voor het SmartSuit. ING en KNVB wonnen de categorie langlopende sponsorships. Mark Versteegen (KPN) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2018'.

Samsung won in de categorie 'sport' goud voor ING en het YouTube-kanaal ING Only Football en Rabobank en Nevobo met de Volleybowl.

Samsung zocht in de marketing rond PyeongChang 2018 met technologie nadrukkelijk de sport op. Bij de lokale invulling van het IOC-partnership werd in Nederland gekozen voor shorttrack en Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting. Passend bij een innovatief techbedrijf als Samsung werd een heel nieuw schaatspak gemaakt: het Samsung SmartSuit, een op maat gemaakt shorttrackpak met vijf geïntegreerde sensoren.

Langlopende sponsorships

ING’s betrokkenheid bij voetbal en de KNVB kreeg ook een bekroning doordat ING winnaar werd van de SponsorRing Langlopende Sponsorships. "Het is ongelofelijk moeilijk om juist in het voetbal op te vallen als sponsor, laat staan impact te bereiken. ING lukt dat al jaren. ING weet het ‘gevoel’ van voetbal steeds weer goed uit te drukken in campagnes en activaties en slaagt er daarmee in om een connectie te maken met de voetballiefhebber", aldus het juryrapport.

In de categorie gesponsorde werd goud gegeven aan Ajax eSports. De motivering van de jury: "Ajax boort een nieuwe doelgroep aan (millennials) in een nieuw domein. Daarmee activeert de club ook nieuwe verdienmodellen en wordt er additioneel door sponsors betaald." Zilver was er voor de Coolste Baan van Nederland en brons voor Stichting CPNB.

Mark Versteegen Sponsor Personality van het Jaar 2018

Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. Het juryrapport: "Met zijn tomeloze inzet weet Mark Versteegen zowel intern bij KPN als extern mensen enthousiast te krijgen voor sponsoring als succesvol en effectief marketingcommunicatie-instrument. Mark Versteegen is daarmee al jaren, maar zeker dit jaar, een ware ambassadeur van het sponsorvak."

Bekijk alle winnaars van de SponsorRingen op de website van Sponsorreport. In de speciale SponsorRing Special die vandaag is verschenen staan alle cases van de winnaars en genomineerden uitgebreid beschreven.