Artikelen

Het laatste sportmarketingnieuws: EK vrouwenvoetbal in 2021 bij NOS

In de week waarin Marco van Basten uit FIFA 20 werd gehaald vanwege zijn uitspraak 'Sieg Heil', lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

SponsorLive keert op 12 maart terug; Nathalie Lam (Philips) eerste spreker

De zesde editie van SponsorLive vindt plaats op 12 maart 2020. Het evenement, de officiële top van de Sponsorship Association, wordt opnieuw georganiseerd in de Docks Dome in Brussel. Nathalie Lam, Head of Global Sponsorship bij Philips, is bevestigd als de eerste spreker.

Economische impact WK (para)handboogschieten geschat op 4,6 miljoen euro

De economische impact van de WK (para)handboogschieten die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvonden wordt geschat op 4,6 miljoen euro voor de provincie Brabant. Dit blijkt uit de publicatie ‘Hyundai World Archery (Para) Championships 2019, economic, social and media impact’ van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing.

Wat zijn de volgende stappen voor het Nederlands vrouwenvoetbal?

Toenemende toeschouwersaantallen, miljoenen kijkers en een groeiend aantal sponsors. Nederland is in korte tijd massaal verliefd geworden op de Oranjevrouwen. De Eredivisie Vrouwen is de kweekvijver van het succes, maar de competitie profiteert nog allerminst van de explosief gestegen interesse voor vrouwenvoetbal. Tijdens WHAT NEXT gingen onder meer speelsters, bestuursleden en marketeers met elkaar in gesprek om de volgende stappen voor het Nederlandse vrouwenvoetbal te bespreken.

Het laatste sportmarketingnieuws: Super Bowl-reclames al uitverkocht

In de week waarin PSG op zoek ging naar een naamgever voor het stadion die minimaal €10 miljoen per seizoen moet opleveren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ziggo wint gouden SponsorRing in categorie sport met 'Klassieker-huisje'

Ziggo heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor het Ziggo Klassieker-huisje: Jari zoekt huisgenoten. Het Tata Steel Chess Tournament won de categorie langlopende sponsorships. Frits van Eerd (Jumbo) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2019'.

'Dutch Grand Prix wordt blauwdruk van nieuw businessmodel in F1'

De Dutch Grand Prix in 2020 wordt het grootste sportevenement dat ooit in Nederland is georganiseerd. Het gehele raceweekend zal naar verwachting ruim 300 duizend toeschouwers trekken, die van de vroege ochtend tot de late avond op festivalachtige wijze vermaakt gaan worden. Met de race in Zandvoort hopen organisatoren Imre van Leeuwen en Norbert Chevalier een nieuwe standaard neer te zetten in de Formule 1.

Het laatste sportmarketingnieuws: PSV zet in op Active Esports

In de week waarin uit onderzoek bleek dat sc Heerenveen een groei van maar liefst 160% over alle social media-kanalen noteerde dankzij de komst van de Vietnamees Doan Van Hau, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Studiereis Sponsorreport IEG Chicago: innovatie en inspiratie in sponsoring

Ook in 2020 organiseert Sponsorreport weer een studiereis naar het grootste sponsorcongres ter wereld in Chicago: IEGWorld. Het gerenommeerde congres biedt opnieuw een indrukwekkend en omvangrijk programma met de nadruk op een groot aantal inspirerende keynotes.

Investeringen in R&D leveren F1-teams meer op dan reclame

Autofabrikanten die veel in R&D investeren halen méér voordeel uit deelname aan de Formule 1 dan autofabrikanten die veel in reclame investeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Rotterdam School of Management.

Engagement op social media; je kunt er niet meer omheen

Een paar jaar geleden mocht je je campagnes succesvol noemen als je miljoenen mensen bereikt had. Vandaag de dag is de betrokkenheid die je hiermee haalt minstens zo belangrijk.

Sportmarketeers; stop met de businesscase en start met authenticiteit

Onder sportmarketeers en sponsoren bekt het altijd lekker om over 'contentstrategie' te praten. Ik heb het liever over het vertellen van het verhaal van de sporter. Welke drie dingen moet iemand over twee, drie jaar in zijn hoofd hebben als hij/zij aan de atleet denkt? Als je dat goed doet, met een lange termijn focus, komt de commerciële impact vanzelf. En niet andersom.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Ongebonden sporten in opmars'

In de week waarin LaLiga begon met een talentenshow in Brazilië om de nieuwe Neymar te vinden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Overname Fitbit door Google: "Google wordt je dokter"

Met de overname van Fitbit wordt de rol die Google speelt in ons dagelijks leven weer een stukje groter. De techgigant krijgt dankzij de aankoop niet alleen de beschikking over enorm veel data, het sorteert ook voor op een toekomst waar smartwatches en fitness trackers een nog grotere rol zullen spelen. "Data betekent geld, en Google weet dat natuurlijk als geen ander."

EFDN: bijzondere start-up in internationale voetbal

In Nou Camp, het stadion van FC Barcelona, vindt op 19 en 20 november de dertiende conferentie plaats van het European Football for Development Network (EFDN). Dit netwerk verbindt inmiddels bijna tachtig betaald voetbalclubs in Europa. Van FC Barcelona tot Notts County. Al deze clubs, en ook verschillende liga’s, zien de meerwaarde van de maatschappelijke rol van voetbal. Bovendien kunnen MVO-projecten leiden tot meer inkomsten, maar dat aspect wordt nog onderschat.