Anne van Eijk

Anne is sinds februari 2019 redacteur bij Arko Sports Media. Ze schrijft onder andere voor SPORTNEXT en Centrecourt.nl. Voorheen werkzaam bij Gracenote Sports. Ze doet zelf aan volleybal.

Volg Anne via:

LinkedIn

Door Anne van Eijk

Koffiemerk Il Magistrale verovert de wielerwereld

Wat begon op de zolder van een zorgboerderij met een koffiebrander, is nu een succesvol koffiemerk onder wielrenners; Il Magistrale. Oprichter en eigenaar van het merk Bas van den Heuvel kreeg de stimuleringsprijs van SX voor zijn product. "Nu willen we ons product ook verder uit gaan breiden in Europa."

Nieuw platform geeft vrouwen in de sport een podium

Vrouwen in de sport in de spotlights zetten; dat is de missie van Suuz Amijs en Anouk Dijkhoff. Om die missie kracht bij te zetten, hebben zij een nieuwe website gelanceerd: www.vrouweninsport.nl. Amijs: “We willen zichtbaar maken dat er ook vrouwen in de sportsector werken en laten zien hoe leuk dat is!”

'Big data inmiddels te groot om te negeren'

"Internationale sportevenementen leiden niet alleen tot een golf van enthousiasme onder deelnemers, sponsors en volgers, maar ook tot een tsunami van data, onder andere op internet." Zo omschrijft Paul Hover, senior onderzoeker van het Mulier Instituut, de term big data in relatie tot sportevenementen. Tijdens het SPORTNEXT Event ‘technologie en data in de sportmarketing’ op dinsdag 2 april is Hover één van de sprekers en zal daar dieper ingaan op big data en sportevenementen.

‘Bedrijven kunnen nog veel meer inspelen op de emoties van klanten’

De digitale mogelijkheden worden elke dag groter en bieden (sport)marketeers een scala aan kansen om hun campagnes extra kracht bij te zetten. Tijdens het SPORTNEXT Event ‘technologie en data in de sportmarketing’ op dinsdag 2 april in het Philips Stadion in Eindhoven kijken we onder andere naar de mogelijkheden van data in sportmarketing. Lennart Boven van TDE, één van de sprekers aan een thematafel, laat zijn licht alvast schijnen over dit onderwerp.

Sponsorreport Survey: Uitgaven aan sponsoring in esports blijven verder stijgen

Steeds meer sponsors richten hun blik op esports. In 2019 zet die trend naar verwachting door. De sponsoruitgaven binnen esports in Nederland zullen dit jaar naar verwachting met 13% stijgen. Dat is in elk geval de conclusie die kan worden getrokken uit het onderzoek dat Sponsorreport in samenwerking met Nielsen Sports heeft uitgevoerd.