Anouk Dijkhoff

Anouk heeft Bedrijfseconomie en Marketing gestudeerd en is daarna beland in de wereld van het vrouwenvoetbal. Eerst binnen de KNVB als marketeer en vervolgens als projectmedewerker van WEURO2017. Een gedreven en ambitieuze sportfanaat en sinds april is zij samen met Suuz Amijs Sportwomanagement gestart. Een nieuw label van Buro22 wat zich volledig richt op vrouwen in de sport.

Volg Anouk ook via:

LinkedIn
Twitter

Door Anouk Dijkhoff

Moeten we het Sportgala vervangen door een Top 2000 voor de sport?

Vanavond staat weer in het teken van het jaarlijkse NOS | NOC*NSF Sportgala. Zoals ook elk jaar houdt dit de gemoederen in de sportwereld weer aardig bezig, want waarom is Kiki Bertens niet geselecteerd maar haar coach wel? En waarom 4 vrouwen en 'maar' 3 mannen? Het blijft toch elke keer weer appels met peren vergelijken. Want waarom is de ene sportprestatie beter dan de andere? Hoe zorg je ervoor dat die ene sporter de kroon op haar werk krijgt die het écht het meest verdient? Moeten ze het Sportgala dan maar afschaffen? Of is het een idee om een grote show te maken met alleen maar alle sportieve hoogtepunten? Zoals de Top 2000, dat iedereen mag stemmen en we een week lang mogen genieten van al het moois dat sport te bieden heeft.

Dit waren de meest opvallende vrouwelijke sporttrends van 2018

Begin dit jaar werd het al geschreven; 2018 wordt hét jaar van de vrouwensport. Maar was dat ook zo? En welke trends waren waarneembaar?

Voor Kiki Bertens ligt een lucratieve toekomst in het verschiet

De halve finale op Roland Garros tegen Serena Williams in 2016 was de definitieve doorbraak van Kiki Bertens. Ondanks verlies wist ze door haar prestaties tijdens het toernooi voor het eerst in haar carrière een top 30 notering te bereiken. Nu, ruim 2,5 jaar later, stunt ze opnieuw door een top 10 positie in te nemen en maakt ze deze week haar debuut op de WTA Finals in Singapore. Wat kunnen we in de toekomst nog meer verwachten van de 26-jarige pupil van Raemon Sluiter?

Serena Williams - Diva of heldin?

Kan celebrity endorsement bijdragen aan de heldenstatus van onze atleten?



Sportsponsoring van vrouwen; waar blijven de creatieve campagnes?

Wat het vrouwenvoetbal in Nederland kan leren van andere landen