Het laatste sportmarketingnieuws: Super Bowl-reclames al uitverkocht

In de week waarin PSG op zoek ging naar een naamgever voor het stadion die minimaal €10 miljoen per seizoen moet opleveren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Super Bowl-reclames al uitverkocht

Voor het eerst in vijf jaar zijn alle reclameblokken voor de Super Bowl al voortijdig uitverkocht. Prijzen voor een commercial van 30 seconden bereiken dit jaar een recordhoogte van $5,6 miljoen. Fox Sports, de uitzendgerechtigde voor Super Bowl LIV, maakte bekend dat alle 77 plekken zijn verkregen. Normaal gesproken gebeurt dit pas rond kerstmis en oud en nieuw. De Super Bowl is jaarlijks het bestbekeken tv-programma in de Verenigde Staten met meer dan 100 miljoen kijkers. Daarmee is het voor bedrijven een dankbaar evenement om hun producten en diensten te promoten. Na een aantal jaar van dalende kijkcijfers wint de NFL dit seizoen weer aan populariteit.

EK squash komt in 2020 naar Nederland

Het EK squash wordt in 2020 weer in Nederland georganiseerd. De organisatie van het kampioenschap is in handen van de Nederlandse Squash Bond, Squash Time Eindhoven en pakketdienst DPD, die zich als hoofdsponsor heeft verbonden aan de sport. Plaats van handeling wordt het Klokgebouw in Eindhoven. Dankzij de ASB Glass Court, die speciaal voor het kampioenschap in Het Klokgebouw wordt opgebouwd, speelt de Europese top in een unieke omgeving. De tribune rondom de glazen squashbaan biedt ruimte aan honderden toeschouwers, vanwaar zij hun favorieten kunnen bewonderen.

Eric Dietz, CEO DPD Nederland: "Als groot squashliefhebber ben ik trots dat we opnieuw een belangrijk squashevenement naar Nederland kunnen halen en als DPD kunnen bijdragen aan de organisatie van het Europees kampioenschap. Het dynamische karakter van squash past goed bij DPD. Ook bij ons is geen dag hetzelfde, maar door effectief samen te werken leveren we pakketten snel en efficiënt bij de ontvanger. Deze snelheid, effectiviteit en teamwork hoop ik natuurlijk terug te zien tijdens de wedstrijden."

Sponsors FC Den Bosch maken ruimte voor antiracisme boodschap op shirt

Shirtsponsors van FC Den Bosch hebben ruimte gemaakt voor een antiracisme boodschap op het shirt van de club. Subhoofdsponsor Schouten Nelissen heeft haar plaats op het shirt voor de rest van het seizoen beschikbaar gesteld voor een uiting met de tekst ‘Samen tegen racisme’. Diezelfde tekst prijkt op de achterzijde van het tenue onder de bedrijfsnaam van Job Invest, eveneens subhoofdsponsor.

FC Den Bosch kwam onlangs negatief in het nieuws vanwege racistische uitingen door een deel van het publiek tegen Excelsior-speler Ahmad Mendes Moreira. FC Den Bosch wil met een totaalaanpak, en in samenspraak met alle betrokkenen in en rondom de club actief op zoek naar manieren om de misstanden, waaraan een deel van de achterban zich schuldig heeft gemaakt, grondig aan te pakken en uit te bannen.

Eigenaar Manchester City voegt met Mumbai City achtste club toe aan portfolio

City Football Group heeft een meerderheidsbelang genomen in Mumbai City FC. De groep, eigenaar van Manchester City, koopt 65% van de aandelen. Mumbai City FC wordt de achtste voetbalclub in het portfolio van de City Football Group, dat nu in vrijwel elke grote markt een club in bezit heeft. Khaldoon al-Mubarak, de voorzitter CFG, denkt dat de investering grote, positieve veranderingen teweeg gaat brengen in het Indiase voetbal. “We committeren ons aan de toekomst van voetbal in India en het potentieel van Mumbai City FC. We kijken ernaar uit een actieve rol te spelen in de fan- en lokale communities van Mumbai City FC. Samen met de mede-eigenaars gaan we de club zo snel mogelijk naar een hoger niveau brengen.”

Bud ook op de tap in GelreDome

Bierbrouwerij AB InBev gaat Bud schenken in het GelreDome, het grootste theater van Nederland én het voetbalstadion van Vitesse. De bierbrouwer verlengt de samenwerking met vijf jaar. Zaterdag 23 november stroomde voor het eerst Bud uit de taps, aangevuld met een speciaalbierportfolio van Bierbrouwerij AB InBev.

Bud richt zich op consumenten tussen 18 en 34 jaar op ‘high energy occasions’, waardoor de keuze voor een van de grootste evenementenlocaties van Nederland een logische is. Pieter Anciaux, horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev is er duidelijk trots op om Bud te schenken in GelreDome: ‘’Jaarlijks passeren ruim een miljoen bezoekers de poorten van dit unieke Arnhemse evenementencomplex. Met vele optredens van wereldsterren, is een werelds bier als Bud een perfecte match. Bud is op steeds meer iconische locaties in Nederland te vinden, GelreDome mocht niet ontbreken."

Headerfoto: Shutterstock.com