Drie marketingtips van NN Group

NN Group heeft de laatste jaren van zich doen spreken in de sportwereld. Het richtte met het NN Running Team het eerste professionele hardloopteam op, introduceerde de SmartMedal en gaf hardlopers een steuntje in de rug met de ‘hardloopsupporter’. Genoeg reden dus om het jaar fris in te gaan met drie marketingwijsheden van NN Group.

In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat NN Group en sponsorshipmanager Erik van Leeuwen centraal.

Les 1: Kies de juiste sponsorfit

"Gezondheid past bij ons als financieel dienstverlener. Door sponsoring van hardloopevenementen zorgen wij voor een prettige manier van merkbeleving met NN Group. Je sponsoring moet goed uit te leggen zijn aan klanten en aansluiten bij wat je klanten wilt vertellen. Maak een passend en natuurlijk verhaal."

Les 2: Creëer unieke en consistente merkbeleving

Focus je op één domein en probeer daar in uit te blinken. NN is supporter van alle hardlopers, van de beginnende loper tot de doorgewinterde prof. "Sponsoren is veel meer dan alleen het betalen van geld. Zo supporten wij bijvoorbeeld ook de lopers van running blind. We willen er echt zijn voor alle lopers en dit past bij de strategie van het bedrijf." Zo draag je met het sponsorship tevens een steentje bij aan de maatschappij.

Les 3: Wees onderscheidend

Denk buiten de gebaande paden, door bijvoorbeeld innovaties als SmartMedal, dat iedere loper een persoonlijke deelbare ervaring geeft na afloop van een door NN gesponsord hardloopevenement. Maar ook door de introductie van het NN Running Team, het eerste professionele hardloopteam in samenwerking met onder andere Nike.

Bekijk ook de drie marketinglessen van Astrid Kortekaas (Diergaarde Blijdorp), Ferry Buitenhuis (Hema), Erica van Vonderen-Hahn (Basic-Fit) en Maurice Barten (Jumbo).

Dit artikel is geschreven door Michel Schrama, Head of Marketing & PR bij OppoSuits, en het verscheen eerder op Marketingfacts.nl.