Vandaag

Zijn we de social media-hype voorbij?

Net nu elke club, iedere atleet en alle evenementen een social media-team hebben, verandert alles weer. Facebook, Twitter en Snapchat krimpen voor het eerst in hun belangrijkste markt. Dit betekent dat de sport zich moet opmaken voor een wereld na de social media.

Nieuwe generatie sportieve filmsterren staat in de startblokken

In mijn Twitter tijdlijn zag ik vorige week de nieuwe campagne van Porsche met Dafne Schippers voorbijkomen. Ik dacht meteen; wauw, waarom zien we dit niet vaker? En dan bedoel ik niet de inzet van atleten in commercials, hoewel het er altijd meer mogen zijn wat mij betreft, maar de filmische uitstraling van deze reclame spreekt direct tot de verbeelding. Schippers als internationale filmster.

Video, het nieuwe goud van AD Sportwereld en ADR Nieuwsmedia

Mede dankzij video’s en sportclips – van eigen makelij en verkregen uit overeenkomsten met partijen als NOC*NSF, KNVB, KNLTB en Ziggo – maakt ADR Nieuwsmedia een periode van ongekende groei door. "Andere sportbonden zien het succes van video nu ook en komen uit eigen beweging naar ons toe. Maar we zitten vol. Het moet ook weer niet te veel worden."

SPORTNEXT Event technologie en data in de sportmarketing

Wil je alles weten over technologie en data in de sport? Kom dan op 2 april naar ons seminar in het Philips Stadion in Eindhoven waar we de huidige stand van zaken rondom dit onderwerp schetsen en boeiende cases rondom de digitale opmars bespreken.

‘Bedrijven kunnen nog veel meer inspelen op de emoties van klanten’

De digitale mogelijkheden worden elke dag groter en bieden (sport)marketeers een scala aan kansen om hun campagnes extra kracht bij te zetten. Tijdens het SPORTNEXT Event ‘technologie en data in de sportmarketing’ op dinsdag 2 april in het Philips Stadion in Eindhoven kijken we onder andere naar de mogelijkheden van data in sportmarketing. Lennart Boven van TDE, één van de sprekers aan een thematafel, laat zijn licht alvast schijnen over dit onderwerp.

Fitness: kameleon van de Nederlandse sport

Fitness is in circa drie decennia uitgegroeid tot de meest beoefende sport van Nederland én de grootste werkgever in de sport. De omzet van fitnesscentra stijgt al jaren en bedroeg in 2017 maar liefst 728 miljoen euro. En met de toegenomen behoefte aan een gezonde levensstijl lijkt het eind van de groei voor de fitnesssector nog niet in zicht.

Mis het niet

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo niet langer op cover FIFA 19

In de week waarin veel Formule 1-teams hun auto voor het nieuwe seizoen bekendmaakten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Tjitske Benedictus over de sponsorstrategie van ING: 'Tonen vaker maatschappelijke betrokkenheid'

ING is een van de grootste sportsponsors van Nederland. De bank is onder meer bekend van de samenwerkingen met de KNVB en het KLM Open. In de BV Sport op ALLsportsradio was Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring bij ING, te gast om te praten over de sponsorstrategie voor 2019 en de toekomst van de Oranjevrouwen.

Sport, ethiek en media in het nieuwe SPORTNEXT magazine

In het nieuwste nummer van het SPORTNEXT magazine staan sport, ethiek en media centraal. Hans Vandeweghe schrijft over het matchfixingschandaal in België en Erik van Gruijthuijsen (De Persgroep) vertelt over de succesvolle sportstrategie van ADR Nieuwsmedia. Verder onder meer een portret van John de Mol en zijn mediastrategie, een blik op de influencermarkt in Nederland en Gijsbregt Brouwer vraagt zich af of we de social media-hype voorbij zijn.

Ajax gaat CL-wedstrijd tegen Real Madrid livestreamen via Facebook

Ajax zendt aanstaande woensdag de wedstrijd tegen Real Madrid in de UEFA Champions League live uit op Facebook. De uitzending zal uitsluitend te zien zijn in Brazilië.

Datavisualisatie helpt jurering en fanbeleving bij NK BMX Freestyle

Tijdens het NK BMX freestyle in Eindhoven half december werd er voor het eerst met sensoren getest om de prestaties van BMX’ers live te volgen. Het doel hiervan was om de mogelijkheden van het automatiseren van jurytaken te onderzoeken. Ook voor het publiek is het van toegevoegde waarde, omdat sensoren diverse soorten data verzamelen welke werden geprojecteerd op een groot scherm.