Ad Maatjens

Ad is co-founder en hoofdredacteur van het vakblad Sponsorreport, het kennisplatform voor sponsoring.

Volg Ad via:

LinkedIn
Twitter

Door Ad Maatjens

Global Sports Communication helpt met INEOS 1:59 Challenge atletiek vooruit

Eliud Kipchoge gaat komende week proberen historie schrijven door de marathon onder de 2 uur te lopen tijdens de INEOS 1:59 Challenge. Het Nederlandse bureau Global Sports Communication speelt een centrale rol aan de performance- en engagementkant van de recordpoging. Sponsorreport sprak met marketing manager Marleen Vink.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2019/'20

De Eredivisie is afgelopen weekend weer begonnen. Met de start van het nieuwe voetbalseizoen zijn ook verschillende nieuwe namen op de shirts van de clubs te zien. Sponsorreport maakte een overzicht van de clubs en contracten.

Uitgaven aan sportsponsoring in 2018 gestegen

De uitgaven voor sponsoring zijn in 2018 voor het eerst weer gestegen sinds 2012. In 2018 zijn de uitgaven voor sponsoring gegroeid van 755 naar 760 miljoen euro. Dat blijkt uit de onlangs verschenen nieuwe SponsorMonitor 2019 met het overzicht en profielen van de 100 grootste sponsors van Nederland.

Campina richt zich met NOC*NSF op gezonde voeding voor alle sporters

Als uitbreiding op de verbintenis die FrieslandCampina heeft met NOC*NSF is Campina ook official supplier geworden van TeamNL. Maar de aandacht ligt zeker ook op het belang van gezonde voeding voor alle sporters, vertelt Bas Roelofs, managing director FrieslandCampina Nederland.

'Schaatsen ideaal middel om naamsbekendheid Daikin te vergroten'

Met Daikin, wereldwijd fabrikant van warmtepompen en klimaatsystemen, presenteerde de KNSB onlangs een nieuwe partner van Schaatsend Nederland. Aan de vooravond van het schaatsseizoen interviewt Ad Maatjens de directeur van Daikin Nederland, Edwin Hoogerwerf, over de activaties, doelstellingen en achtergronden van de samenwerking met de schaatsbond.

Sponsoring AkzoNobel en Brunel in Volvo Ocean Race ‘boven verwachting’ verlopen

Hans Erik Tuijt meest invloedrijke persoon in sponsoring

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2017/2018

Team Brunel wil nieuwe toekomstmogelijkheden creëren door verbinding

#Thefuture van de Volvo Ocean Race: inzetten op digitale storytelling

Sportsponsoruitgaven onder druk

Bob van Oosterhout meest invloedrijke persoon in sponsorindustrie

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs

Sponsorreport Survey 2016: Minder sponsorships en meer focussen

De impact van een degradatie op de positionering en sponsoring van voetbalclubs