Marko Heijl

Marko Heijl is Sponsorship en Corporate Communications Manager bij Soudal. Daarnaast doceert hij elke woensdag ‘Sportmarketingcommunicatie’ aan de VUB (PG Sport) en geeft hij lezingen over sportmarketinggerelateerde onderwerpen. Tevens is Heijl hoofdredacteur van Sport & Strategie Vlaanderen.

Volg Marko via:

LinkedIn
Twitter

Door Marko Heijl

'Corona zorgt in sponsoring voor digitale en maatschappelijke versnelling'

In moeilijke economische tijden zijn de budgetten voor (sport)sponsoring doelwit nummer één in een besparingsronde. De effecten van het coronavirus zijn dan ook al direct zichtbaar in de sponsorwereld. Er wordt een daling van ruim 30 procent aan uitgaven voor sportsponsorrechten verwacht, maar desondanks zien professionals de toekomst rooskleurig tegemoet. Hoe kijkt sponsorexpert en auteur Wim Lagae naar de huidige markt en de gevolgen van corona op sportsponsoring?

KBVB 2.0 zet in op digitalisatie, activatie en content-creatie

Het Belgische voetbal zat het afgelopen decennium enorm in de lift. Ondanks de goede resultaten van de laatste jaren is het enthousiasme in België over de Rode Duivels wat getemperd. Aan Manu Leroy, de nieuwe directeur marketing & communicatie bij de KBVB, de taak een nieuwe wind te laten waaien bij de bond. In gesprek met Sport & Strategie Vlaanderen licht hij de plannen van de Belgische voetbalbond toe.

"Content is king. En engagement is queen"

“Content is king. En engagement is queen.” Dat is hoe Andy Hancock van Golazo Consulting de sponsoring van deze tijd omschrijft. Hancock houdt zich bij de Golazo Groep onder andere bezig met sponsorconsulting bij klanten en merken. Hij werpt in Sport & Strategie Editie Vlaanderen een blik op de huidige tendensen.

KBVB grijpt mislopen WK aan om vrouwenvoetbal écht op de kaart zetten

Waar de Oranjevrouwen in 2017 Europees kampioen werden en op het WK in Frankrijk opnieuw hoge ogen gooien, heeft vrouwenvoetbal in België nog niet de massa bereikt. De Red Flames wisten zich pas eenmaal (EK 2017) te kwalificeren voor een groot eindtoernooi. Daar moet verandering in komen, vindt de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Manu Leroy, manager marketing & communicatie bij de Belgische voetbalbond, licht in Sport & Strategie editie Vlaanderen de plannen van de bond toe.

De zeven hoofdzonden van sportsponsoring

Merkbekendheid? Niet vergeten in te vullen!

Prikken en slikken in het Bowls

Een tijdje geleden mocht ik op Sportnext de lof bezingen van het edele Bowls, de zinderende Britse variant van pétanque die dankzij de hoge spektakelwaarde hard op weg lijkt Koning Voetbal te passeren als nummer 1 wereldsport. Maar helaas…

Bowls

Dé grote revelatie van het afgelopen WK Wielrennen in Firenze was niet Rui Costa, een of andere jonge exoot of al zeker geen Spaanse renner, maar een wielerjournalist. Jeroen Vanbelleghem van Eurosport trok ’s avonds na ons Lotto Belisol Village op de Fiesole mee naar de Irish Pub achter de hoek van het hotel. Daar aan de toog outte Jeroen zich als commentator van ‘Bowls’. Meer nog: toen Eurosport besloot zich op de Engelse variant van pétanque en klootschieten te gaan richten, had Jeroen zich vrijwillig (!) hiervoor aangemeld. De algemene verstomming onder de andere genodigden van Lotto Belisol was groot. Hier moesten we meer van weten.

360° sponsoractivatie: Cycling Landmarks by Belisol

Ode aan de voetbalhamburger (non-branded!)

Volksmarketing

Trots

Oortjes

De blijde wielerboodschap