Artikelen

Team Jumbo-Visma lanceert eerste businessclub in wieler- en schaatssport

Waar businessclubs in bijvoorbeeld het voetbal helemaal ingeburgerd zijn, is dat in veel andere sporten nog niet het geval. Team Jumbo-Visma brengt daar in het schaatsen en wielrennen verandering in door met het Business Peloton de eerste businessclub in de wieler- en schaatswereld te introduceren. Een zakelijk netwerkplatform dat bedrijven de mogelijkheid biedt om op een laagdrempelige manier onderdeel te worden van de sportploeg.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2021/’22

De Eredivisie is weer in volle gang. Vooralsnog mét publiek. Net als de supporters zijn ook veel sponsors de clubs trouw gebleven. Sponsorreport maakte opnieuw een overzicht van de clubs en contracten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Heineken investeert fors in vrouwensport

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

TeamNL Olympic Festival ook geslaagd als gezonder sportevenement

Om bij sportevenementen een gezonder aanbod van eten en drinken te realiseren en in het algemeen te zorgen voor een gezondere omgeving rondom evenementen, is in 2018 het Convenant Gezonde Sportevenementen ondertekend. Het TeamNL Olympic Festival in Scheveningen is een van de eerste grote events waar dit in de praktijk is gebracht, waar ook veel gezondere producten op de menukaart stonden. “We wilden bezoekers een gezonder alternatief bieden, waardoor zij zelf een keuze konden maken.”

50 best te vermarkten sporters, Lieke Martens enige Nederlandse in lijst

Het Amerikaanse sportbusiness platform SportsPro heeft wederom een lijst samengesteld met 50 sporters waar bedrijven de komende jaren het beste mee kunnen samenwerken. Lieke Martens is op plek 44 de enige Nederlandse in de lijst. Simone Biles is de best te vermarkten sporter.

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Tokio

Na de voor Nederland uiterst succesvolle Olympische Zomerspelen, starten op dinsdag 24 augustus de Paralympische Spelen. De Paralympics zijn op tv alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan het evenement. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas geeft Diego Armando’s uit 1981 bijzonder cadeau

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

De meest bijzondere shirtlanceringen van 2021

We zijn weer begonnen! En wat fijn; mét publiek in de stadions. Veel voetbalfans op de tribune dragen ook weer vol trots de nieuwe shirts. Ook voor dit seizoen werden de shirts nóg eerder gepresenteerd. Met name bij de grote internationale topclubs is het een wedstrijd wie het eerste in mei presenteert. Voor het vijfde jaar op rij een overzicht met een elftal van de opmerkelijkste shirtlanceringen. Met oud-spelers, hype muziek, bijzondere beats en designs. Historie, trots en fans. Alles komt dit seizoen weer voorbij.

Sponsor Stories: PTT Telecompetitie plaveit weg voor naamgevende sponsorships

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: PTT Telecom en de KNVB.

Het ‘Messi-effect’; wat zijn de gevolgen van de overstap naar PSG?

Het leek wel of heel voetbalminnend Parijs vorige week was uitgelopen voor de komst van Lionel Messi naar de Franse hoofdstad. Op het vliegveld, bij het stadion of voor de fanshop. Overal verzamelden supporters van Paris Saint-Germain zich om een glimp van de Argentijnse superster op te vangen. De overgang van FC Barcelona naar PSG maakt veel los. SPORTNEXT onderzoekt vanuit een marketingperspectief de gevolgen van de transfer van Lionel Andrés Messi.

Het laatste sportmarketingnieuws: Drie bonden organiseren gezamenlijk NK

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de meest opvallende momenten van Tokio 2020

De Olympische Spelen in Tokio konden ondanks de coronacrisis deze zomer een jaar later dan gepland alsnog doorgaan. De Zomerspelen waren alles behalve normaal: met mondkapjes, zonder publiek en enkele sporters die in quarantaine moesten. Ze zullen voor Nederland vooral de geschiedenis ingaan als de meest succesvolle Spelen ooit. In totaal won TeamNL 36 medailles, veel meer dan het oude record van 25 medailles in Sydney 2000. Hoe zijn deze Olympische Spelen besproken op social media? In dit artikel zetten we de meest opvallende momenten van Tokio 2020 op social media voor je op een rij aan de hand van data van OBI4wan.

Dit zijn de kledingsponsors in de Eredivisie seizoen 2021/’22

Het Eredivisieseizoen 2021/’22 wordt vrijdag 13 augustus afgetrapt door Go Ahead Eagles en sc Heerenveen. Naast de Eagles promoveerden ook NEC en Cambuur vanuit de Keuken Kampioen Divisie naar het hoogste niveau. De drie promovendi zorgen voor de nodige verschuivingen op sponsorgebied. Net zoals voorgaande seizoenen hebben we een overzicht gemaakt van alle kledingsponsors in de Eredivisie, met dit jaar veel contracten die zijn verlengd.

Holland Casino wil samen met Nederlandse voetbalcompetities voorbeeldfunctie vervullen

Holland Casino is met ingang van komend seizoen (2021/’22) 'responsible betting partner' van de Nederlandse betaald voetbalcompetities Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie en ESPN. In de samenwerking, die is afgesloten voor vier jaar, is veel aandacht voor preventie en voorlichting over veilig en verantwoorde deelname aan online kansspelen.

Team Jumbo-Visma heeft primeur met eigen digitale theater

Als eerste sportploeg ter wereld opent Team Jumbo-Visma haar eigen digitale theater. Een 3D-omgeving waar fans content kunnen ervaren zoals ze dat gewend zijn in een bioscoop. Het concept wordt gelanceerd met de Tour de France-documentaire 'Plan B, the fall & rise'? Het verhaal over hoe een dramatische eerste week uitmondde in de beste Tour de France-prestatie van het team ooit met een tweede plaats in het algemeen klassement en vier ritzeges.