Artikelen

Kan de Hammer Series uitgroeien tot een aantrekkelijk en duurzaam wielerevent?

Komende zondag vindt in Hong Kong de laatste wedstrijd van de Hammer Series plaats. 11 teams maken daarin hun opwachting. De kans is groot dat Mitchelton-Scott of Team Quick-Step Floors de tweede jaargang van de Hammer Series als winnaar afsluit. In tegenstelling tot drie dagen koers kent de Hammer Series Hong Kong slechts een wedstrijddag. En is ook de klimkoers komen te vervallen. Alleen de sprint en ploegenachtervolging is als discipline voor het grote publiek te zien. Tom Dumoulin is als aanvoerder van Team Sunweb de grote publiekstrekker. Na zondag zit het Hammes Series seizoen erop. Mission accomplished?

Livera allereerste naamgevende partner Hoofdklasse Hockey Dames

Livera is de nieuwe naamgevende partner van de Hoofdklasse Hockey Dames. De hoogste hockeycompetitie voor dames in Nederland heet vanaf heden de Livera Hoofdklasse Hockey Dames.

Veel ruis in voetbalsponsoring; consumenten zien door de bomen het bos niet meer

De voetbalsport heeft een enorme aantrekkingskracht op sponsors. Er zijn nog maar weinig plekken in het betaald voetbal die niet met een logo zijn beplakt. Boardings, shirts, stadions, competities, wedstrijddagen, scheidsrechters, mascottes, alles is door een merk geclaimd. Het is dan ook niet heel vreemd dat we in internationaal sponsoring onderzoek zien dat consumenten moeite hebben om zich te herinneren wie de sponsors van grote competities zijn.

Wachten sponsors op WK-plaatsing OranjeLeeuwinnen?

Het werd nog even spannend gisteravond in het Viborgstadion door de 1-0 voorsprong van Denemarken in de eerste minuut. Gelukkig was daar al vrij snel Beerensteyn die wederom met een kopbal de stand gelijktrok voor de Oranjevrouwen en uiteindelijk voor de overwinning zorgde. Op naar de finale van de play-offs. Uiterlijk 12 november weten we of ze het gehaald hebben. Een kleine maand later, op 8 december, is de loting en kunnen we massaal kaarten kopen.

NK voor clubs symboliseert einde enorme crisis in het schaatsen

In een hippe strandtent in het Italiaanse Cecina waar de Lotto-Jumbo schaatsploeg jaarlijks niet alleen zon tankt maar ook traditiegetrouw nog even vlak voor de winter een 'feel good' trainingskamp opslaat, wil Sven Kramer in debat over de negatieve teneur over het schaatsen in de media.

Onderzoek bevestigt: interesse in vrouwensport neemt toe

We schrijven er hier op SPORTNEXT met enige regelmaat over: vrouwen in de sport. Anno 2018 krijgt de helft van de wereldbevolking nog steeds te weinig aandacht, maar er is een kanteling gaande. Er komen meer, mooie producten voor vrouwen op de markt en in de media én in beloning is meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen die sporten. Dat blijkt onder meer uit een onderzoek van Nielsen Sports.

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo, Nike en EA en veel esports

In de week waarin Roger Federer uitleg gaf over zijn switch van Nike naar Uniqlo, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Vitesse haalt concept van 'Beat the Freeze' naar Nederland

In de Verenigde Staten is 'Beat The Freeze' een fenomeen. Het concept is simpel: het is een race op het honkbalveld van de Atlanta Braves tussen een fan en een goed getrainde atleet, genaamd 'The Freeze'. Nu haalt Vitesse, in samenwerking met hoofdsponsor Droomparken, de activatie naar Nederland.

'Nike en Strava gaan consumenten dankzij apps en wearables nog veel beter begrijpen'

Een nieuwe generatie fitnessapps en wearables heeft gebruikers voorzien van persoonlijke, gedetailleerde en directe feedback over hun sportprestaties en gezondheid. En de devices stellen vrijwel alle grote sportmerken in staat meer data te verzamelen over hun klanten. Tijdens de SPORTNEXT Seminar ‘data en technologie in de sport’ op 5 november kijken we onder andere naar de huidige stand van zaken rond technologie en data en de impact hiervan op ons (sportieve) leven. Dr. Lukasz Piwek, één van de keynote speakers op het seminar, laat zijn licht alvast schijnen over de toekomst van fitnessapps en wearables.

SPORTNEXT Event technologie en data in de sportmarketing

Wil je alles weten over technologie en data in de sport? Kom dan op 2 april naar ons seminar in het Philips Stadion in Eindhoven waar we de huidige stand van zaken rondom dit onderwerp schetsen en boeiende cases rondom de digitale opmars bespreken.

Hervormingen in de topklasse van het wielrennen; stap terug in de tijd

De wereldkampioenschappen wielrennen liggen achter ons. De week van het WK staat doorgaans in het teken van medailles en nieuws over het nieuwe wielerseizoen. Waar het vorig jaar over een nieuwe voorzitter van de UCI ging, waren dit jaar de hervormingen van de UCI WorldTour en het voorzitterschap van de vakbond (CPA) onderdeel van de inzet.

Video: Team Sunweb maakt samenwerking met Cervélo bekend via Mission Impossible-video

Dat Tom Dumoulin de Superman van het wielrennen is wisten we al, maar de succesvolle Limburger is blijkbaar ook de Tom Cruise van Team Sunweb. In een uiterst creatieve en komische video van de wielerploeg zien we hoe Dumoulin in de huid kruipt van Ethan Hunt en probeert de gloednieuwe fiets van Cervélo te stelen. Het lukt echter niet. Dumoulin en zijn teamgenoten moeten tot het nieuwe jaar wachten voordat ze met de hypermoderne fietsen van de nieuwe sponsor mogen rijden.

Risico Feyenoord City: 'Operatie geslaagd, patiënt overleden'

Het zijn duizelingwekkende bedragen. Maar liefst 800 miljoen euro meer haalde TEAM Marketing namens de UEFA op bij de verkoop van de rechten voor de UEFA Champions League. De clubs mogen de komende drie jaar jaarlijks zo’n 2,04 miljard euro verdelen.

Het laatste sportmarketingnieuws met Netflix en gepersonaliseerde tv-reclames

In de week waarin Nederland de organisatie van twee grote sportevenementen binnenhaalde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Klassiekerweekend met Litmanen staat symbool voor nieuwe activatiestrategie Ziggo

Voor het tweede seizoen op rij geeft Ziggo Ajax-supporters de kans de Klassieker op een unieke manier te beleven. Ajax-legende Jari Litmanen zoekt namelijk twee huisgenoten voor zijn tijdelijke huisje in de Johan Cruijff Arena in Amsterdam. We spreken met Thomas Metz, Senior Sponsor Manager Sports bij Ziggo, over de activatie. "Een weekend doorbrengen met Litmanen is iets dat je nooit meer zult vergeten."