Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

De 10 populairste sportorganisaties op social media

Social media vormen een goede manier om met fans in contact te komen en hen bij je organisatie te betrekken. Met name in landen als China, India en Indonesië hebben steeds meer mensen de beschikking over internet en een smartphone. Sportorganisaties zien het aantal volgers op social media dus nog steeds groeien.

Marathon van Antwerpen krijgt make-over; avondmarathon op nieuw parcours

De marathon van Antwerpen krijgt volgend jaar een make-over. Ter ere van de Olympische Spelen van 1920 organiseert de stad samen met sportmarketing- en evenementenbureau Golazo opnieuw een (aparte) marathon: de Antwerp Night Marathon. De 42 kilometer en 195 meter worden ’s avonds afgelegd, op een parcours dat hoofdzakelijk door het centrum van de stad loopt.

Het laatste sportmarketingnieuws: NBA vs China

In de week waarin Ajax twee mediapartnerships in de Verenigde Staten afsloot, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ajax sluit mediapartnership met ESPN in de VS

Ajax en ESPN gaan een mediapartnership met elkaar aan. ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ reeds de rechten in Amerika voor Eredivisiewedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren. Ajax begroet ook Bleacher Report als mediapartner.

Primeur adidas en Snapchat: honkbalschoenen voor het eerst via game te koop

Adidas is een samenwerking aangegaan met Snapchat om op een unieke manier een nieuw product te lanceren. Het sportmerk heeft een 8-bit game gemaakt in Snapchat, waarin je de nieuwste honkbalschoenen kunt kopen. Het is voor adidas de eerste keer dat het een retail product lanceert in een videogame, en voor Snapchat de eerste keer dat het een product verkoopt binnen een game in de eigen app.

Het laatste sportmarketingnieuws: Wielerploeg Roompot-Charles stopt noodgedwongen

In de week waarin de Nederlandse topclubs in het voetbal mooie jaarcijfers overlegden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlandse voetbalclubs zien sponsorinkomsten stijgen

Zowel Ajax, AZ, als PSV noteerde het afgelopen seizoen een groei in sponsorinkomsten. Bij Feyenoord bleven de opbrengsten stabiel. Dat blijkt uit de jaarrekeningen die de Eredivisieclubs onlangs presenteerden.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verandert de Eredivisie van naam?

In de week waarin New Balance, shirtsponsor van Liverpool, de club aanklaagt vanwege een op handen zijnde samenwerking met Nike, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

UEFA en Triple Double ontwikkelen nieuwe Equal Game campagne voor EK 2020

De UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekendgemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale- en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.

Nederland organiseert in 2022 grootste EK Futsal ooit

Nederland mag in 2022 het EK Futsal organiseren. De wedstrijden worden gespeeld in Groningen (MartiniPlaza) en Amsterdam (Ziggo Dome). De KNVB hoopt door de organisatie van het toernooi onder meer de stedelijke jeugd met verschillende achtergronden beter te bereiken en aan het voetballen te krijgen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Barcelona gaat samenwerken met Facebook

In de week waarin Monster deals sloot met maar liefst acht Premier League-clubs, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Deze innovatie kan in de toekomst voetbaltrainers vervangen

Een bal die de beste volgende stap van een speler voorspelt. Dat is in het kort de belofte van de bal die is ontwikkeld door OpenRTLS. Het bedrijf werd vorig jaar tijdens de Nationale Sport Innovatie Congres uitgeroepen tot winnaar van de 10e Dutch Sports Innovation Award 2018. Een klein jaar later blikken we aan de vooravond van de 16e editie van het Sport Innovatie Congres terug met CEO Edwin Krikke, winnaar van deze award.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax sluit opnieuw grote deal in China

In de week waarin de Euro Hockey League een nieuwe merkidentiteit presenteerde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ocean Race keert in 2022 terug naar Den Haag

Voor de derde opeenvolgende keer doet de Ocean Race Den Haag aan. In 2022 is Scheveningen weer een van de 'stopovers' van de grootste zeilrace ter wereld. En als het aan de gemeente Den Haag ligt komt de Ocean Race (voorheen Volvo Ocean Race) ook na 2022 nog regelmatig naar de badplaats.

KLM en ASICS werken samen aan vitaliteit reizigers en werknemers

KLM en ASICS gaan samenwerken op het gebied van vitaliteit. Daarbij richten ze zich op zowel KLM-werknemers als (frequente) reizigers. De twee bedrijven concentreren zich op het thema ‘run the world’, de wereld ontdekken op je hardloopschoenen.